Aanvechten vonnis mbt co-ouderschap

bieke36
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aanvechten vonnis mbt co-ouderschap

#1 , 19 jun 2018 21:14

Sedert 2011 ben ik gescheiden , en heb ik en mijn ex co-ouderschap over mijn bijna 11 jarig zoontje.

Het heeft heel wat in de aarde gehad om toen een verblijfsregeling op te stellen.
Mijn ex is nogal dominant en geeft geen duim breed toe.

Omdat ik toen wou dat het stopte heb ik enkele toegevingen gedaan , zoals dat mijn zoon s middags luncht bij mijn ex of diens ouders .
Zelf werk ik tijdens de kantooruren , dus kan ik hem niet ophalen , tenzij ik vakantie heb.

De uitspraak in het vonnis is voor interpretatie vatbaar , of mijn zoon in mijn week enkel bij mij mag eten of ook mijn ouders.
Nu verhuisd mijn mama deze zomer naar de buurt van de school en wil ik mijn zoon graag bij haar s middags laten eten.

Mijn ex kwam dit te weten en dreigt met een deurwaarder . Hoewel beide grootouders toch evenveel recht hebben hun kleinkind te zien ?

Welke stappen kan ik nemen?
Onderling overleg is onmogelijk , en er staan nog enkele dingen in het vonnis waar ik het moeilijk mee heb en niet in het belang van mijn kind zijn.

Op deze manier heeft mijn ex man steeds het laatste woord, en beslist alles, omdat hij niet overlegt en nooit toegeeft .
Kan ik dit gebruiken om het vonnis aan te passen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 19 jun 2018 21:34

je hebt het waarschijnlijk over het verblijfsco-ouderschap in het vonnis. Co-ouderschap (gedeeld ouderlijk gezag) heb je sowieso, zelfs zonder vonnis. Je post is niet helemaal duidelijk: je laat jullie kind over de middag lunchen bij de (vaderlijke) grootouders of de papa. Maar is dat een toegeving die je buiten het vonnis toestaat? Of staat dat ook in het vonnis? als dit een mondelijkge toegeving was, kan je de mondelinge afspraak ook herroepen. Enkel het vonnis is afdwingbaar. Begrijp ik dat je vraagt of je je kind tijdens jouw verblijfsweek bij jou én/of je ouders mag latenlunchen? Daar is het antwoord formeel: zeker: Tijdens jouw verblijfstijd bepaal jij wie je kind opvangt. Daar heeft de vader wettelijk zelfs niets op te zeggen. Als jij je kind tijdens jouw verblijfstijd bij een tante, zus, grootouders of een oppas laat, kan en mag hij zich daar niet mee moeien. Dat soort belissingen behoort tot de privacy van het eigen gezin.

bieke36
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jun 2018 22:42

In het vonnis staat wel degelijk , dat mijn ex ( of diens ouders) mijn zoon mogen afhalen , als ik het zelf niet kan.

Maar mijn eigen ouders willen hun kleinkind ook wel is een keertje zien.
Vandaar dat ik graag wil dat hij bij mijn ouders luncht tijdens mijn week, en bij mijn ex of diens ouders tijdens zijn week.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 19 jun 2018 23:20

Wel op die dag kan u (er voor zorgen) ...

Terug naar “Echtscheiding”