herziening co ouderschap

lieverdje
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

herziening co ouderschap

#1 , 14 jun 2018 22:27

hallo,
mijn dochter is 15jaar en wil nu na 13 jaar co ouderschap opeens niet meer komen.
ze vind mijn regels niet kunnen. de mama is zeer blij want nu kan ze alimentatie en kindergeld volledig opeisen.
de regeling was week-week kindergeld en kosten werden gedeeld. nu is ze al 3 maand bij mama en wil ze terug contact en terug komen.
de mama is in alle staten en wil het vonnis aanpassen. ze eist het kindergeld volledig van de 3 voorbije maanden, alsook alimentatie van de voorbije maanden. ( ik heb gewoon het vonnis gevolgd en de helft gestort en betaald wat er in mijn vonnis stond) ze eist nu wij alimentatie betalen 200 euro. ( ik heb thuis nog 3 tieners en mijn echtgenote is werkonbekwaam wegens spierziekte en ik ben gewone arbeider) en 1 x om de 14dagen van 19u de vrijdag tot 14u de zaterdag zou mijn dochter komen. ik ben van het principe dat ze nog niet mag uitgaan en bij haar liefje slapen. sinds de dag dat ze hier niet meer komt gaat mijn dochter van juist 15 jaar weg tot smorgens 4u slaapt 4 dagen op 7 bij haar vriendje. heeft op die 3 maand al 18 dagen afwezig staan op school. mijn dochter komt sinds enkele weken bij ons als het haar past en als haar vriendje niet blijft slapen bij de mama. in de vakantie zou ze verblijven bij haar vriendje want de mama gaat voor 2 maand naar de ardennen en neemt de dochter niet mee. af en toe gaat ze ze eens ophalen voor enkele dagen. we verwachten 1 van komende dagen een brief van de rechtbank. ik weet niet wat ik ervan kan , mag verwachten. ik wil vooral dat ze terug in co ouderschap komt. en terug samen met de andere 3 kinderen opgroeit. het gaat enkel en alleeen dat ze daar alles mag wat ze wil, de mama geeft nu alles toe omdat ze daar zou blijven, maar een kind heeft structuur en regels nodig vind ik. wat denken jullie maak ik kans dat de rechter achter ons staat? of is dit een verloren zaak?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 14 jun 2018 22:38

Los van bovenstaand.
Hoe oud is vriendje.?
Al eens lezen. Als u die melding doet bij dienst jeugd van de lokale politie zou er wel eens een serieus onderzoek kunnen volgen.
Ook wat het spijbelen betreft - in onze gemeente worden zulke zaken door een aangesteld ambtenaar zeer strikt opgevolgd.

Art. 372.(Zie NOTA 1 onder TITEL) <W 15-05-1912, art. 48> Elke aanranding van de eerbaarheid, zonder geweld of bedreiging gepleegd op de persoon of met behulp van de persoon van een kind van het mannelijke of vrouwelijke geslacht beneden de volle leeftijd van zestien jaar, wordt gestraft met opsluiting (van vijf jaar tot tien jaar). <W 2000-11-28/35, art. 6, 029; Inwerkingtreding : 27-03-2001>

lieverdje
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jun 2018 22:50

de jongen is 15 jaar en word er dit jaar 16. de thuissituatie van de jongen is ook alarmerend. hij mag zijn moeder niet meer zien van de jeugdrechtbank wegens drugszaken.

Reclame

lieverdje
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 jun 2018 22:53

de ouders van de jongen zijn gescheiden , en woont bij de vader. mijn dochter zou daar dus gaan slapen. de mama mag hij niet meer zien , maar dit gebeurd dus wel achter de rug van de rechtbank, mijn dochter gaat ook mee.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 14 jun 2018 22:55

Maken dat u bij de politie staat.
Is wat men noemt een VOS situatie of een verontrustende opvoedingssituatie.
Mogelijk zal dochter zelfs niet meer bij moeder mogen verblijven dan na een grondig onderzoek.
Aanzetten tot ontucht van minderjarigen staat nog steeds in het strafwetboek.

lieverdje
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 jun 2018 09:05

het probleem is dat je al papa met je rug tegen de muur staat. de mama doet gewoon haar zin en geeft mijn dochter alles toe. koopt haar een iphone, uitgaan, vriendje blijft slapen. de andere kinderen in mijn gezin hier zijn ouder en mogen dit zelfs niet. de dochter blijft gewoon daar omdat ze zoveel krijgt. nu hebben wij te horen gekregen dat mijn ex de dochter op papier heeft laten zetten dat ze hier slaag zou krijgen en word opgesloten in het donker door mijn echtgenote. wat natuurlijk zeer veel pijn doet dit te moeten horen. maar ja wat kunnen wij als tegendeel bewijzen ??? enkel bewijs dat al onze deuren met een draaiknop zijn , dus geen sleutels. wat aantoont dat we haar niet kunnen opsluiten. ook de poort sluit je met een hendel. lichten zijn in de garage en de kamers, kamer zijn zelfs de sloten dicht geschilderd, we worden er zot van. we begrijpen dat een meisje van 15jaar kiest voor de partij waar ze alles mag en waar alles kan. maar heb ik als papa dan geen rechten? ze eist het deel van het kindergeld die ik gehouden heb. wat ik ergens wel begrijp, maar ik heb niet gekozen om mijn dochter weg te houden. ook enkel jaren geleden is mijn dochter 4 maand bij mij gebleven wegens dingen die bij de mama zijn gebeurd, ik heb nooit 1 euro gevraagd van mijn ex. vandaar dus dat ik enkel de helft heb doorgestort. soms vraag ik mij af wat de toekomst zal brengen. als mijn dochter weet welke stappen ik ga zetten komt ze zeker niet meer naar huis. maar zo laten is dat een oplossing?

eylis
Berichten: 8837

#7 , 15 jun 2018 14:58

poster, volg nu eens de zeer professionele raad op die hier wordt aangegeven om de zaak zéér snel en noodzakelijk op te lossen voordat er erger problemen ontstaan. Het kader bestaat: gelieve er dan ook werk vzan te maken! Dit is zoals Fransisc het benoemt: een VOS. en niet alleen bij uw 15jarige dochter haar vriendje thuis, maar ook bij haar moeder klopt de situatie niet. Een ouder behoort de veiligheid en integriteit van zijn kinderen te beschermen: en a lhelemaal wat strafrechterlijke zaken betreft. Als u weet heeft van deze zaken is het uw plicht daarvan aangifte te doen. U moet verder niets ondernemen. Dat onderzoek wordt geleidt door de bevoegde diensten. En zoals Fransisc meldt: er zullen maatregelen genomen worden waar u zelfs niet in moet tussenkomen.

Terug naar “Echtscheiding”