Scheiding kind

Minipere
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Scheiding kind

#1 , 14 jun 2018 13:57

Mijn vriend en ik zijn 2 jaar samen. Hij heeft een dochter uit zijn vorige relatie van 2,5 en ik een zoon van 5 jaar.

De mama van zijn dochter heeft echter in het begin van hun scheiding het kind van de papa afgenomen maar nu intussen hebben we zijn dochter de ene week van de woensdagavond tot de zaterdagmorgen en de andere week van de donderdagavond tot de zondagavond. Wij wonen echter in waregem en zij in marke. Het kind gaat in marke naar school waarbij het voor ons moeilijk is om ze naar school te brengen s morgens. Waarbij ze afgesproken hebben om aan de carpool te staan in deerlijk om dan de dochter te versteken van auto om zo dan naar school te brengen.

Wij zouden graag gaan voor co ouderschap en een school in de midden maar wat gaat de rechter daarvan vinden?

Ook heeft de mama nu beslist om trg te verhuizen naar de walen waarbij de dochter wel naar school zou blijven gaan in marke maar wij hebben problemen smorgens er staat in het vonnis wel elk de helft van de weg zoals het dan de carpool was in deerlijk maar als zij verhuist wat dan?

Ook hebben wij al heel wat toegevingen gegeven naar de mama toe waarbij zij ook toegevingen heeft maar dan trg haar staart intrekt. Waarbij wij hebben beslist om het vonnis vanaf nu te volgen alsook in de vakanties. Ze heeft al 1 keer het vonnis niet gevolgd omdat ze op reis ging. Toen hebben we een klacht neergelegd. Indien ze trg tijdens de grote vakantie niet het vonnis volgt en wij trg klacht indienen wat dan?
Kan er iemand antwoord daarop geven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 15 jun 2018 16:24

Eerst en vooral trachten overeenkomen tussen papa en mama over een goeie schoolkeuze die liefst tussen de twee partijen in ligt. Gezien het kind nog in de kleuterklas zit, valt een wissel van (kleuter)school nog wel mee.
Marke - Waregem [Moeskroen (als ex bvb. daar zou gaan wonen) ligt enkele minuten verder]. is een beetje zoals Brussel-Antwerpen via de E19 met carpool te Mechelen. Dus dat lijkt me ook niet onoverkomelijk, en Deerlijk lijkt dan nog steeds haalbaar zoals in het vonnis bepaald.
Nogmaals, uw vriend heeft al co-ouderschap met zijn ex. U wil echter een andere verblijfsregeling, liefst week om week, maar als dit naar de familierechtbank moet, dan heeft de rechter het laatste woord.
Uw vriend heeft al een klacht neergelegd; bij herhaling zal hij dat opnieuw moeten doen. Verwacht daar niet te veel van, maar uw vriend kan de PV('s) dan wel aan de rechter voorleggen als de verblijfsregeling zou voorkomen.

Maar voor het zover is, en ik zie dat er nog te praten valt, kunnen beide partijen beter eerst nog eens rond de tafel zitten, desnoods met de hulp van een bemiddelaar die meestal wel tot een compromis kan komen zonder dat er een rechter aan te pas moet komen. Dat is dan ook minder belastend voor iedereen. Zeker met nog jonge kinderen is nog een lange weg te gaan.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”