Bijzondere kosten

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

Bijzondere kosten

#1 , 13 jun 2018 08:59

Beste

mijn bijna ex man heeft het op dit moment erg moeilijk om financieel rond te komen. Daarom vraag ik momenteel niet de helft van de bijzondere kosten & ook niet de andere kosten waar hij volgens de eot mee zou in tussenkomen.
Verwacht wordt dat hij er eind dit jaar terug financieel beter voorstaat.
Kan ik dan vanaf dat moment hem wel vragen om zijn deel in de bijzondere kosten bij te dragen? Het hoeft van mij dan niet met terugwerkende kracht maar ik zou graag hebben dat hij vanaf dan tussenkomt voor zijn deel.
Stel dat hij op dat moment weigert kan ik het dan alsnog opeisen via de gangbare wegen of heb ik dan mijn kans verkeken omdat ik nu behulpzaam wil zijn?
Ik ben maar bang dat ik ga moeten horen dat als het mij nu lukte om alles zelf te betalen dat het mij dan maar moet blijven lukken.
We zijn nu nog in onverdeeldheid maar deze wordt binnenkort ongedaan gemaakt; ik ga het huis overnemen. Vanaf dan worden mijn maandelijkse kosten zwaarder waardoor ik verwacht dat ik zelf ook veel minder financiële ruimte ga hebben om alles van hobby's, school uitstappen, ... volledig zelf te blijven betalen

Bedankt voor jullie tijd.

vriendelijke groeten
Witloof

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jun 2018 09:17

Als dat een tijdelijke onderlinge afspraak is, dan kan dat. 't Is niet dat je daarmee officieel de standaard zet.
MAAR: besef wel dat het moeilijk gaat zijn om het op een bepaald moment terug af te dwingen. Wie zegt dat uw ex het op een bepaald moment terug makkelijker zal hebben en opnieuw over de brug zal komen?
Ik wil maar zeggen: nobel om te helpen, maar da's meestal een voedingsbodem voor discussies daarover later....Maak héél duidelijk afspraken daaromtrent om straks niet helemaal vast te lopen.

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jun 2018 09:51

Dank voor uw antwoord.
Hij is jammer genoeg niet het type om zich aan afspraken te houden ... vandaar mijn vrees een beetje.
Ik ben bang om op termijn wat afhankelijk te worden van zijn 'goodwill' om te betalen bij wijze van spreke & dat is niet de bedoeling wat mij betreft.
Inderdaad wat als hij gewoon nieuwe financiële problemen krijgt...

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”