Voor wat toestemming vragen aan je ex?

Nevea2
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

Voor wat toestemming vragen aan je ex?

#1 , 08 jun 2018 19:14

Hallo,

Ik heb een dochter van 5 jaar. Ik heb met mijn ex co ouderschap over haar. Maar mijn ex is 150 km verder gaan wonen met haar nieuwe vriendin. Mijn dochter gaat 1 x om de 2 weken naar mijn ex en de helft van de vakanties. Ze betaalt 120 euro allimentatie en geen extra kosten. Ze doet werkelijk over alles moeilijk. Ik laat regelmatig haar haar knippen, hier dreigt ze dan weer met de rechtbank omdat ik haar geen toestemming heb gevraagd om dit te mogen doen. Als een nachtje naar de Efteling gaat met de grootouders moet ik haar toestemming vragen. Echt over alles doet ze lastig. Ik reken de helft van de gemeenschapelijke kosten niet aan, want ze zou telkens kritiek hebben en niet akkoord gaan.

Ze stuurt me telkens sms en dat ik over ALLES toestemming moet vragen als ik iets met mijn dochter wil doen. Maar bij haar geld dat uiteraard niet en ik doe dit ook niet. Haar tijd, haar regels. Tenzij echt belangrijke beslissingen he!

Ze zit steeds over alles te klagen en tr dreigen met de rechtbank, omdat ik me volgens haar niet aan het vonnis houdt ( omdat ik mijn dochter haar haren laat knippen, zonder haar toestemming) en als ik het dan zou vragen, zou het ook niet goed zijn. Mijn dochter heeft nu van mij oorbellen gekregen, ze wilde dit al erg lang. En ja, het is weer zever! Mijn ex klaagt over alles, maar financieel zal ze niks zeggen hoor.

Ze heeft deze maand bv 20 cent minder amlimentatie betaald, omdat ze vorige maand dat teveel had betaald met de indexering. Moet daar is om lachen. Ik hou me strikt aan het vonnis en de school houdt mijn ex op de hoogte. En ik laat haar alles weten wat belangrijk is.

Moet ik echt toestemming vragen om het haar van mijn dochter te laten knippen, wat ik uiteraard ook allemaal betaal en ze op ballet te doen enzo?

Ik word hier zo moe en gestresseerd van!

Hoop op ervaringen!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 08 jun 2018 20:00

Er is een vonnis dan moet dat al gevolgd worden.
Als dochter bij u is beslist u wat er gebeurd en wordt ook door u betaald.
Vb Efterling is geen bijzonder kost en als ik goed lees moet ze geen bijzondere kosten betalen.
Nu dat ze maar naar de rechtbank stapt = de rechtbank van uw woonplaats gezien dochter bij u is ingeschreven. Zal lachen zijn.

Oorbellen kan iets anders zijn - gaatjes in de oren ...

Nevea2
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jun 2018 20:08

Beste Franciscus,

Er is idd een vonnis en mijn ex moet wel delen in de bijzondere kosten. Ik zou dit eigenlijk elke 3 maanden moeten opmaken en doorgeven. Maar ze doet letterlijk al moeilijk over 20 cent en ze zegt dat haar ouders al de kleren kopen voor mijn dochter en ze hier niet voor betaald. Zou alleen maar zever zijn en stres voor een paar 100 euro. Laat het dan maar. Niet juist van mij, weet ik. Maar ze doet nu al zo vaak lastig en zeker over geld

Reclame

Alexanderzondernaam
Berichten: 113

#4 , 09 jun 2018 09:48

Het vonnis dient door beide partijen gevolgd te worden.

U hoeft geen toestemming te vragen om met uw dochter bv naar de kapper te gaan of op uitstap te gaan.
U hoeft dit eigenlijk zelfs niet te melden. Al is dat wel netjes.

Inzake de toekomstige bijzondere kosten raad ik u aan dat u zich ook aan het vonnis houdt en elke 3 maanden een gedetailleerde kostennota opstelt met kopie's van de bijhorende bewijzen (facturen). Bezorg dit aan uw ex per aangetekende zending met de vermelding dat u bij niet-betalen een verzoek zal indienen bij de familierechtbank.
Houd u aan de lijst van bijzondere kosten opgesteld door de rechtbank.

NIET (nooit !) reageren op discussies of drama.

Inzake de bijzondere kosten uit het verleden raad ik u aan om hetzelfde te doen. U bezorgt per aangetekende zending een gedetailleerde kostennota met kopie's van de bijhorende bewijzen en de vermelding dat u bij niet-betalen een verzoek zal indienen bij de familierechtbank.

Als laatste raad ik u aan om u te laten informeren door uw advocaat. Kennis is macht. Laat u niet uit uw lood slaan.

Terug naar “Echtscheiding”