Kids en echtscheiding

Yassine_b
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Kids en echtscheiding

#1 , 06 jun 2018 23:14

Beste,
Ik en mijn ex vrouw zijn al 9 maanden aant scheiden. De scheiding is in de laatste fase waarin het ondertekend moet worden vanuit Brussel. Dus om een lang verhaal kort te maken we hadden in november via het gerecht tot een overeenkomst gekomen dat ik de kids een keer per 2 weekenden zou krijgen zonder overnachting. Zij zou ze naar me toe brengen en ik in de avond terug naar haar. Ging allemaal goed tot een maand geleden, na maanden klagen om de kids id van de meiden kreeg ik die mee. Nadien bij het afzetten zegt mevrouw nix te hebben ontvangen en ik met de meiden wil vluchten naar Palestina. Is allemaal leuk maar de rechter heeft het opzij geschoven want vorig week vonnis gekregen en ik krijg men kids 1 maal om de 2 weken met overnachting. Mevrouw bracht ze vorig weekend niet en heb een pv laten opstellen, nu is men vraag wat zijn men stappen. Hoeveel pv’s moet ik verzamelen om aan te tonen dat mevrouw geen respect heeft voor de wetten. Ik betaal braaf de allimentatie en onderhoudsgeld. Maar men kids zie ik niet. En kan ik de verloren tijd terug eisen, kan ik men dochters gewoon van school halen zonder haar toestemmeing, ze staan wel ingeschreven bij haar op adres.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Yassine_b
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jun 2018 00:30

Bijkomende info. Mevrouw heeft samen met haar bader klacht neergelegd voor slagen en verwonderingen. Allebei keren vrijgesproken. Nu deze maandag wijkagent op bezoek gehad omwille van ex schoonbroer die klacht neerlegde wegens belaag, kan ik nu zelf een klacht neerleggen voor eerroof en laster. Mijn ex schoonfamilie en vrouw doen hun best om me af te schilderen als agressief en elke keer word ik vrijgesproken of niet genoeg bewijs. En ik wil weten in hoever ik tegen een vonnis in beroep kan gaan om d omgang van de kids. Ze zijn 3 en 4 en mijn ex heeft ze volledig onder haar behalve 1 maal per 2 weekenden.

Alexanderzondernaam
Berichten: 113

#3 , 07 jun 2018 09:29

Elke keer dat u uw omgangsrecht niet kan uitoefenen door moedwil van uw ex, dient u proces-verbaal te laten opstellen inzake weigering recht op persoonlijk contact. Elke keer, zonder uitzondering. Deze processen-verbaal worden verzonden naar de rechtbank alwaar ze de beslissing kunnen nemen uzelf en uw ex op te roepen. Ik raad u aan om telkens ofwel een kopie van uw verhoor of de nummer van het opgestelde proces-verbaal te bezorgen aan uw advocaat.

U kan zich best ondertussen houden aan alle gemaakte overeenkomsten zoals onderhoudsgeld.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”