Dochter op ballet doen, zonder toestemming ex?

Nevea2
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

Dochter op ballet doen, zonder toestemming ex?

#1 , 06 jun 2018 21:32

Hallo,

Mijn dochter van bijna 5 jaar wil graag op ballet. Ze gaat 1 weekend op 2 naar mijn ex. Ex betaalt alleen 120 euro allimentatie, meer niet.

Ik wil ze dit volgend schooljaar graag laten volgen op woensdag. Dochter is dan altijd bij mij. Kan ik mijn dochter op ballet laten gaan, zonder mijn ex om toestemming te vragen? Het probleem is dat mijn ex over alles moeilijk doet, haar dat geknipt is, kleding, school,..maar over mee betalen spreekt ze nooit, hoor!

Ik betaal het uiteraard alleen! En verwacht zeker niet dat ex mee betaalt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 06 jun 2018 22:22

Vanzelfsprekend mag dat. U bepaalt hoe de tijd die ze bij u doorbrengt, wordt ingevuld. U hoeft uw ex dat zelfs niet mee te delen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Jabbe
Berichten: 586

#3 , 08 jun 2018 18:09

Mijn ex deed ook moeilijk toen ik mijn dochter wilde inschrijven in de balletlessen van de dansacademie van de stad. Ik heb toch doorgezet, en zij ging om de twee weken les volgen. Soms wat moeilijk omdat het officieel onderwijs betrof, en geen dansverenging. Men verwacht dat de leerlingen altijd aanwezig zijn tenzij bij ziekte, maar ik kwam tot een vergelijk met de directie, en moeder deed achteraf niet moeilijk meer. Ze kwam uiteindelijk wel eens een dansvoorstelling van onze dochter bekijken. Prachtig.

Reclame

driss
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jun 2018 13:49

natuurlijk mag dat! je moet idd. zelfs geen "rekenschap" afleggen omdat ze die dagen gewoon bij jou is, en al helemaal niet omdat jij het betaalt;
maar je kan het natuurlijk ook melden en hem 50% van het lesgeld aanrekenen; alles wat kadert in "duurzame ontplooiing en ontwikkeling" is in principe een kost die beide ouders dienen te dragen; het moet dan wel gaan om redelijke (niet exorbitant dure) hobbies die duurzaam zijn en een keuze zijn van het kind (misschien is ze daar nog wat jong voor maar ik denk het niet);
op deze manier betrek je de vader ook in de hobbies van zijn dochter en dat kan een gunstig effect hebben ook; mijn zoon tennist als "echte, regelmatige hobbie", dat zijn geen overdreven kosten, dus mijn ex betaalt dat mee; omdat zij niet (meer) op de tennisclub durft te komen ben ik de enige die met hem gaat maar dat maakt niet uit voor de betaling;
als ik eens met hem zou gaan parachute springen of 3x ga autoracen als hij bij mij is is dat iets anders, dan betaal ik dat natuurlijk

Terug naar “Echtscheiding”