Alimentatie

Wendyhopie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Alimentatie

#1 , 05 jun 2018 15:48

Hey
Mijn zoon is meerderjarig en doet deeltijds.
Hij verdient max 850 euro.
Vader beweert dat hij nu geen alimentatie meer moet betalen. En vraagt ook volgens hem de teveel betaalde alimentatie terug.
Dreigt met deurwaarders.
Kan dit?
Wendy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 05 jun 2018 18:27

De vader heeft wel een punt omdat de verhouding tussen studeren en werken in deze opleidingsvorm (meestal) 1 /4 is: dwz: 1 dag les en 4 dagen werken per week. Rechters weten natuurlijk niet vooraf dat een kind later deze opleiding kiest en vermelden dus ook niet in een vonnis voor kinderalimentatie wat er dan moet gebeuren. Om te vermijden dat dit in een juridische zaak uitmondt, zou ik het volgende voorstellen. De zoon zou u van zijn inkomen 1/3e kunnen geven voor kost en inwoon. Dan heeft hij nog 600 euro per maand over. Niet slecht als zakgeld. Uit ervaring weet ik dat de leerlingen in deze opleidingsvorm vaak in het weekend nog bijklussen (omdat het beroepsgerichte opleidingen zijn en daar is véél vraag naar :-) Gezien het feit dat hij méér dan 500 euro per maand verdient , krijgt u géén kinderbijslag meer voor hem. Dus een argument meer om hem als een studerende werknemer te beschouwen. En niet als een werkende student. Je zou aan de vader kunnen voorstellen dat je enkel nog een bepaald percentage van de alimentatie wenst te ontvangen, gezien hij nog steeds studeert.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”