Dronken ex

Barbie1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dronken ex

#1 , 05 jun 2018 12:23

Mijn ex en ik zijn 6 jaar uit elkaar en onze dochter van 9 gaat volgens een akkoord met de rechtbank 1 weekend per maand naar hem. Nu heeft hij altijd al veel gedronken maar onlangs heeft hij aan mij toegegeven dat hij 1 fles wijn per dag drinkt. En onlangs heeft hij een paar ribben gebroken nadat hij te veel gedronken had en gevallen was. Mijn dochter is met hem in de paasvakantie 4 dagen naar Frankrijk geweest met de trein en ze vertelde dat hij daar ook veel dronk en dat hij zelf aan haar zei dat hij zat was...
Nu wil hij er in de grote vakantie ook mee op reis gaan. Maar sinds ik dat allemaal weet ben ik er niet meer zo gerust in... wat als er iets gebeurt. Ik heb het er al over gehad met hem maar voor rede is hij niet vatbaar en zijn antwoord is altijd: je hebt je niet te moeien wat ik doe als ze bij mij is. Ik wil haaar absoluut niet ontzeggen dat ze naar hem gaat of meegaat op reis maar dat drinken... hij zegt tegen mij dat zijn huisarts er van weet maar die heeft wsch zwijgplicht...
Wat zouden jullie doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jun 2018 13:34

Dit is niet echt een juridische vraag. Wij kunnen "het gevaar" helemaal niet inschatten. Ik heb een vriend die wijnliefhebber is en het gebeurt soms dat die persoon op een avond ook een héle fles wijn leegdrinkt. Gezond is dit niet, natuurlijk, maar die persoon is niet ladderzat daarna. Hij zou uiteraard niet meer in de wagen moeten kruipen (doet hij ook niet), maar weet nog perfect wat hij doet, je kan er nog perfect een normaal gesprek mee voeren, is niet anders gehumeurd dan anders, en je merkt eigenlijk niet echt dat hij gedronken heeft. Met andere woorden: niet echt een gevaar voor wie dan ook, tenzij hij zou gaan rijden (en dan nog, ik ben er van overtuigd dat hij dan nog beter zou rijden dan sommige "nuchtere" chauffeurs, maar bon).

Dus iemand kan inderdaad veel alcohol nuttigen (meer dan gezond voor hem of haar is), maar dit opzich speelt geen rol. Het zijn de gevolgen die een rol spelen, en dit kunnen wij niet inschatten. Als jij inschat dat dit weldegelijk een gevaar is voor uw kind, en je kan dit ook op één of andere manier aantonen, kan je aan de rechtbank vragen om het omgangsrecht nog meer in te perken (of onder toezicht) en bijvoorbeeld geen vakanties meer te doen met de papa. Hangt er dus allemaal vanaf. Maar aan ons vragen "wat zouden jullie doen?" is weinig zinvol...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”