familie stookt partner op

lvl2
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

familie stookt partner op

#1 , 03 jun 2018 07:49

Beste,
ik mail dit omdat een goede vriendX (en zijn kinderen) problemen hebben en ik vermoed dat het erover is.
De vrouw van de vriendX heeft heel wat blijkbaar in het geniep gedaan met zwart geld van haar vader. Ze deed dit samen met haar zussen. Het gaat over zeer veel geld, wellicht een reden om het niet aan X te vertellen. Hun huwellijk verliep relatief goed, totdat X er op kwam dat er dingen niet klopten. X mocht haar belastingsbrief niet meer zien etc. X ontdekte buitenlandse constructies en vermoedt het ergste. Sindsdien is de relatie tussen de vrouw en X hopeloos. Hij werd reeds geslagen en verweten, ook de kinderen worden gedumpt ("genoeg voor hen gezorgd").

De vrouw is wellicht erg bang dat de constructies naar boven komen. De zussen van haar die mee in de constructie zitten, stoken duidelijk en vriendX krijgt dan ook allerlei lasterlijke mails tot zelfs dat hij zijn vrouw zou verkrachten enzoverder. De zussen hebben duidelijk een grote impact op de vrouw en zij kunnen haar zo sturen dat ze allerlei gekke dingen doet, tot valsheid in geschrifte..

Vraag is, er zijn SMS verstuurd, mag men de zussen aanklagen voor laster en eerroof enzoverder. Het beste zou zijn dat de zussen stoppen met deze vernederende berichten. Dat zij het huwelijk kapot maakten is één iets, dat zij de vrouw volledig intimideren is iets anders. Dat de vrouw en de zussen thuis een trauma hebben meegemaakt met een vader is duidelijk, ook al heeft hij veel (zwart) geld blijkbaar aan hen kunnen doorgeven na zijn dood...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1681

#2 , 03 jun 2018 10:16

1. iemand opstoken ( cremeren) mag niet zonder milieuvergunning
2. man mag zijn eigen belastingaangifte niet zien?? moet hij ze dan blind ondertekenen?

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 03 jun 2018 11:40

Handelingen met zwart geld gebeuren altijd in het geniep. Het is nu eenmaal geld dat het daglicht niet mag zien.

"X mocht haar belastingsbrief niet meer zien"
??? Ze zijn gehuwd, dus gemeenschappelijke brief!
+ als het geniepige handelingen met zwart geld betreft dan zijn die sowieso niet zichtbaar op de belastingbrief en moet hij niet worden verstopt.

Als vriend X een identiteitskaart heeft kan hij toch zelf online de aangifte en aanslag zien.

Vraag van TS lijkt me uiterst zwak te zijn.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

FreelancerIT
Berichten: 1206

#4 , 03 jun 2018 12:07

TS kent uiteraard het ganse verhaal niet, denkelijk is vriend X bij hem komen uithuilen, waardoor hij enkel een onsamenhangend verhaal kent

Mijn inziens zitten er toch genoeg elementen in het verhaal om toch op zijn minst een gedeeltelijk antwoord te kunnen geven? Zonder flauwe grapjes en zinloze opmerkingen over zijn "zwak" verhaal...

Het is hier toch een laagdrempelig juridisch forum niet waar???

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 03 jun 2018 12:40

Het is aan VriendX en z n vrouw om hun huwelijk te laten duren of te stoppen. Als je laster en eerroof wil neerleggen ga dan best eerst eens naar een advocaat om je kansen tot succes te laten inschatten.

Zwart geld is inderdaad een zwaard van Damocles aan t worden. Je kan geen kant meer uit (wat een goede zaak is ten opzichte van zij die eerlijk belasting betaald hebben) en dat maakt mensen “zenuwachtig”. Wat je rest is naar een (dure) fiscaal advocaat stappen met je casus en laten nakijken of er nog kan geregulariseerd worden zonder echt alles kwijt te zijn. Als het een eenvoudige casus is kan je in Vlaanderen nog zelf regulariseren. Kost (terecht) een aardige duit.

lvl2
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 jun 2018 09:59

Mijn vraag was eenvoudig. De familie van de vrouw stuurt behoorlijk eerrovende SMSjes naar vriendX. Ze proberen de vrouw en vriendX uit elkaar te drijven wat goed gelukt is. VriendX vindt dat de familie zich helemaal niet moet moeien met hun huwelijksleven, maar ondertussen is de relatie stuk, terwijl de vrouw (onder invloed van haar familie) de gekste dingen doet.

Mijn vraag is of je zomaar dergelijke SMS'sjes mag sturen en bijv iemand een bericht sturen dat iemand moet stoppen met vrouw zo te behandelen, terwijl de feiten omgekeerd zijn.

Terug naar “Echtscheiding”