Feitelijke scheiding verkoop woning

Micky2018
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Feitelijke scheiding verkoop woning

#1 , 01 jun 2018 10:23

Beste,

7 jaar geleden hebben wij samen een huis gekocht. Nu zijn we al een 7 maanden uit elkaar en verkopen we het huis. Doordat ik na een paar jaar in financiële problemen ben gekomen met mijn zaak betaalde mijn ex de lening en ik al de rest van de kosten.Wat gebeurt er nu met de winstverdeling.
Ps heb nog schulden aan sociaal bureau

Kan iemand mij raad geven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4624
Locatie: Diest

#2 , 01 jun 2018 15:42

Beste

Ik ga er van uit dat u beiden initieel de woning samen kocht en dat geen van beiden een hogere eigen inbreng dan de andere deed.
In dat geval is de verhouding 50 -50. Was u getrouwd, Zo ja onder welk stelsel? Indien gehuwd onder wettelijk stelsel maakt het niet uit van wiens inkomen de lening betaald werd. Uw echtgenote zal wel haar surplus in afbetalingen sinds u apart woont kunnen vooraf nemen op de verkoopsom waarna de rest verdeeld wordt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Jackrussell
Berichten: 701

#3 , 02 jun 2018 15:12

50 / 50, waarbij uw ex in principe nog wel een vordering op u kan hebben, maar dat hangt af van de onderling gemaakte afspraken.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”