zoon tegen me opgezet

Knabbel123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

zoon tegen me opgezet

#1 , 25 mei 2018 18:38

Hallo allemaal

Ik zit nu al bijna 3 jaren in een vechtscheiding. In het begin heeft mijn ex zich er vooral op gefocust om het mij moeilijk te maken en hij is daar zeer creatief in. Ik vraag me af waar hij de energie en inspiratie vandaan blijft halen.

Dit werkte steeds minder en nu heeft hij zich sinds kort op onze zoon gefocust. We hebben een dochter van 8 en een zoon van 11. Mijn ex is een narcist en helaas komt hij overal mee weg. Behalve op de rechtbank waar hij goed op zijn plaats gezet wordt opnieuw en opnieuw. Ik ga er nog steeds van uit dat er co-ouderschap toegekend gaat worden maar ik denk dat hij nu toch wel schrik heeft dat hij zijn zin niet zal krijgen. Het gaat hem niet om de kinderen...

Dus is hij recent begonnen onze zoon tegen me op te zetten en dat is helaas gelukt. Op het moment is onze zoon bij hem terwijl het mijn week is. Hij wil hem niet naar me toe laten komen.

Ik heb reeds een en ander geprobeerd maar niets of niemand kan ons blijkbaar helpen. Onze zoon wordt mentaal misbruikt en dit vind ik vreselijk. Heeft iemand raad voor me?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 25 mei 2018 19:12

Beide ouders moeten een (voorlopig) vonnis mbt de verblijfsregeling respecteren en er op toezien dat het uitgevoerd wordt (zelfs als de kinderen zeuren dat ze geen zin hebben) als de andere ouder dus het kind tijdens uw verblijfstijd bij zich houdt, kan u gewoon bij de politie klacht neerleggen voor het niet-respecteren van de verblijfsregeling. U brengt dan best een copij mee van het vonnis naar het politiebureau. Les telkenmale het vonnis niet gerespecteerd wordt dus klacht neer. Dit niet-respecteren is immers het negeren van een gerechtelijk vonnis en daar kunnen rechters niet mee lachten. De vader riskeert dus een veroordeling. Misschien kan u dit via de advocaten eens vriendelijk laten weten aan de vader.

reynkust
Berichten: 191

#3 , 25 mei 2018 20:08

Komt me zeer bekend voor

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 25 mei 2018 20:30

Steeds aangifte doen.
Ken zo meerdere cases sommige hebben jaren gelopen.

Knabbel123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jun 2018 17:01

Al verschillende keren klacht neergelegd bij de politie maar daar wordt (nog) niks mee gedaan. Intussen heb ik hem al enkele weken niet meer bij me gehad.

Terug naar “Echtscheiding”