fiscaal co-ouderschap

Mie81
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

fiscaal co-ouderschap

#1 , 23 mei 2018 12:35

Mijn ex partner wil geen fiscaal co-ouderschap invullen omdat hij dan meer moet betalen en ik iets meer terugkrijg van de belastingen. hij vind het niet eerlijk en wil een deel van de koek ofwel de kids volledig inbrengen. als hij ze volledig inbrengt wil hij me sussen met de helft van wat ik zou verliezen. ik vind dat ik recht heb op mijn kids in te brengen en mijn voordeel hieruit te halen. hij vind dat ik hem hiermee een hak zet. mijn ex verdient trouwens 3 keer zoveel als ik. ben ik nu zo fout om naar mezelf te kijken en de belasting in mijn voordeel te houden? of moet ik weer maar is toegeven en de kids volledig ten laste houden bij hem zodat hij minder moet betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mei 2018 16:02

Als hij zoveel meer verdient, is het voor jullie beiden voordeliger om geen fiscaal co-ouderschap te kiezen.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 23 mei 2018 19:47

Het fiscale co-ouderschap is niet afhankelijk van hetgeen iemand verdient. Dat is in alle situaties hetzelfde, omdat het van onderuit wordt berekend.
Mie, als u denkt dat het uw voordeel is, blijft het co-ouderschap vermelden op uw aangifte.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 mei 2018 21:27

Iemand die meer verdient heeft voordeel met de aftrek van alimentatie, die wel berekend wordt op de hoogste schijf. In dat geval heeft zij de volledige belastingvrije som, wat ook in haar voordeel is.
Fiscaal co-ouderschap is zelden het voordeligst, tenzij er maar 1 kind is.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 23 mei 2018 22:50

De fiscus is bezig de dossiers met co-ouderschap te controleren. Vergelijken met het vonnis in de eerste plaats.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Echtscheiding”