Wat kan ik doen?

Roosje987
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

Wat kan ik doen?

#1 , 22 mei 2018 13:11

Hallo allemaal,

Sinds mei vorig jaar is er via de kms een vonnis uitgesproken.
Echter deze werkt voor geen meter aangezien er werkelijk geen communicatie mogelijk is met de ex.
Hij speelt alles via de kinderen of regelt het gewoon niet.
Alles wat er voor school geregeld moet worden gebeurd via mij want hij weigert gewoon of raakt werkelijk elk formulier kwijt.

Onze zoon moest van zijn sport af omdat mijn ex hem niet meer wilde brengen.
Hij zou een sport regelen wat nu na 8 maanden nog niet is geregeld.
Hij daagt niet op bij ouder contacten en komt beloftes aan de kinderen niet na.

Zijn nieuwe partner kan niet overweg met onze zoon en heeft hem enkele weken terug hard handig beetgepakt en zijn neus en mond dicht geknepen.
Mijn zoon had een blauwe plek in zijn gezicht van haar duim.
Hiervan heb ik melding gemaakt bij de politie en de huisarts.

Ik maak mij zorgen hoe er wordt omgegaan met de kinderen.
Hun doen alles volgens de Islam en houden en bizarre regels en straffen op na.
De kinderen zijn nooit groot gebracht met dit geloof , mijn ex en zijn partner zijn bekeerd een aantal jaren terug.
Omdat mijn ex en zijn vriendin alleen nog maar omgaan met Turken wordt hun Nederlands ook steeds slechter en wordt het lastig om de kinderen te begeleiden bij hun huiswerk.
Onze oudste gaat naar het middelbaar en ik ben nu al bang dat ze door hun slechte Nederlands straks gewoon niet begeleid kan worden bij der huiswerk.

Wat kan ik doen?
Gesprek met clb en maatschappelijk werkster via school staat gepland.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 mei 2018 13:58

Alle fysieke en mentale geweld: PV laten opmaken door de politie - kan absoluut niet door de beugel. Al is het altijd moeilijk om te bewijzen dat blauwe plekken en wonden niet het gevolg zijn van spelen... Hoe oud zijn de kinderen?

Qua communicatie: helaas kan je daar weinig aan doen. Het feit dat uw ex niet komt opdagen op oudercontacten of beloftes niet nakomt, zal vooral hem nadelig uitkomen - niet u. Ook het geloof die gevolgd wordt bij uw ex-partner kan u niet veranderen: het is zijn tijd met de kinderen, dus hij bepaalt wat er dan gebeurt. Wacht daar het gesprek met het CLB af en probeer aan de hand van feiten (resultaten die achteruit gaan, slechtere uitspraak,...) aan te tonen dat er hier en daar een andere focus moet worden gelegd in de opvoeding bij uw ex (al kan je dat helaas niet 'afdwingen').

Roosje987
Topic Starter
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mei 2018 20:33

Dank voor uw antwoord.ik ben de dag nadien naar de huisarts geweest en die zag duidelijk dat het een duimafdruk was in zijn gezicht.
Ze heeft ook fotos genomen ervan.

De kinderen zijn 12 10 en 6

De vriendin van ex smste mij nadien dat ze dit had gedaan omdat mijn zoon vieze woorden had gezegd dus ze heeft het ook toegegeven.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”