co-oudersschap niet naleven

barbje
Topic Starter
Berichten: 4

co-oudersschap niet naleven

#1 , 19 mei 2018 13:45

hallo

ik ben ondertussen een aantal maanden gescheiden via een EOT, overeengekomen week-om-week de kinderen bij mij en dan bij mn ex.
dit verliep redelijk vlotjes tot mijn ex een nieuwe relatie heeft, nl. mijn (ex) vriendin.
nu doet hij in alle opzichten moeilijk, hij weigert de extra kosten voor de kids terug te betalen en bovenop dreigt hij nu met het gerecht om de kinderen af te pakken, gooit met slijk naar mij dat ik mijn kinderen niet goed zou opvoeden etc...
komende maandag moet ik ze gaan ophalen maar vrees dat het daar gaat escaleren, 2 weken geleden ging het ook al zo moeilijk.

volgende week ga ik via de deurwaarder de kosten terug laten vorderen want wacht hier al bijna 2 maand op terwijl in het vonnis 8 dagen staat.

kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet ondernemen als ik mijn kinderen maandag wil gaan ophalen en ik ze niet meekrijg?
het word me allemaal stillaan teveel, waarom kan het niet in alle sereniteit gaan?

ik kijk uit naar jullie tips

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 19 mei 2018 13:49

Aangifte doen bij politie wegens niet meegeven van kinderen.
Zijn verschillende strafrechtelijke inbreuken.
Zorg dat u het vonnis of de akte bijhebt.
PS als de kinderen naar school gaan ze daar dinsdag uiteraard gaan ophalen.
Ex zal dan in opdracht van parket gehoord worden.
Neem het 'gesprek' op van aanbellen tot einde.

barbje
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 19 mei 2018 13:55

thanks ga ik dan ook zeker doen

Reclame

an dries
Berichten: 48

#4 , 01 jun 2018 22:19

Zoals Frqnciscus zegt. Aangifte gaan doen bij je lokale politiekantoor (of eender welke kantoor in België) wegens "weigering recht op persoonlijk contact". Hij zal uitgenodigd worden voor verhoor. Rechters tillen hier door de band genomen redelijk zwaar aan...

Terug naar “Echtscheiding”