en nu?

hoopvol
Topic Starter
Berichten: 16

en nu?

#1 , 11 mar 2008 11:38

Hallo,


op 27 februari heeft de vrederechter een vonnis "uitvoerbaar bij voorraad" uitgesproken.
Ikzelf was eisende partij en heb mezelf verdedigd. Mijn ex was de verweerder en werd bijgestaan door een raadsman.
Nu is er vonnis uitgesproken in mijn voordeel met terugwerkende kracht vanaf 01.01.08. Dus ik heb momenteel wel wat geld tegoed van mijn ex.
Ik weet dat ik kan eisen het vonnis onmiddellijk uit te voeren, niettegenstaand hij de mogelijkheid heeft om beroep aan te tekenen.

Van tegenpartij het ik nog geen enkele reactie gekregen.

Wat zou of beter wat kan ik nu ondernemen om hem aan te zetten het vonnis uit te voeren?
En wat als hij weigert mee te werken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JD
Berichten: 41

#2 , 11 mar 2008 13:59

In feite zou je normaal met een uitvoerbaar vonnis onmiddelijk kunnen overgaan tot bvb in uw geval het beslag. De tegenpartij moet u een geldelijke schuld betalen dus de manier om dit af te dwingen is het beslag. Het beste is langsgaan bij een deurwaarder die kan overgaan tot beslag op de goederen. Deze zal eerst nogmaals een brief sturen en indien men daar geen gevolg aan geeft, kan die een eerste maal beslag leggen op de goederen. Deze mogen dan door de teganpartij niet meer verkocht worden en moeten dus ter beschikking blijven. Na het verstrijken van een nieuwe termijn kan de deurwaarder de boedel openbaar verkopen.

Mvg

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”