inboedel gekocht voor kind verdeling tijdens scheiding

Another23
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

inboedel gekocht voor kind verdeling tijdens scheiding

#1 , 15 mei 2018 14:36

Hallo,

Mijn ouders zitten in een (v)echtscheiding, nu woon ik als 23 jarige nog thuis maar zou ik graag wel mijn eigen kamer willen meenemen omdat ze gaan scheiden en ik bij mijn vader ga wonen voor nog een jaar of twee. Nu wilt mijn moeder de helft van mijn kamer, de helft van mijn dekbedovertrekken (voor een 1 persoonsbed) die mijn ouders voor mijn bed aangekocht hebben, de helft van mijn leesboeken die als kado gegeven zijn. Kan dit allemaal maar? Kan ik hier iets tegen inbrengen?

Alvast bedankt voor te lezen,
Another23.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mei 2018 17:01

Jij bent meerderjarig en hebt die zaken gekregen van je ouders. Ze zijn jouw eigendom en vallen dus volledig buiten de verderling van de eigendommen van je ouders. Je moeder kan hier geen aanspraak op maken.

Dus weiger om op haar verzoek in te gaan. Meld haar dat de scheiding tussen haar en uw vader een zaak tussen haar en uw vader is en dat jij (noch uw bezittingen) hier wensen in betrokken te worden. Als zij meent dat uw kamer of uw spullen haar eigendom zijn, dat ze die dan maar via gerechtelijke weg opeist. Een rechter gaat hier hoogst waarschijnlijk niet op ingaan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”