vader steeds aanwezig op sport zoon ook in "mijn weekends"

NJM
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

vader steeds aanwezig op sport zoon ook in "mijn weekends"

#1 , 11 mei 2018 11:52

Hallo,

De vader van mijn zoon is steeds aanwezig op de sport matchen van mijn zoon. Ook dus in mijn weekends.
Mag ik eisen dat hij in mijn weekends niet meer mag komen ?
U moet weten dat hij een scheidsrechter een koopstoot heeft gegeven op een tennisveld. hij heeft hiervoor 8 maanden celstraf met uitstel gekregen. Nu mag de zoon niet meer tennissen maar op de hockey doet hij juist hetzelfde. arbiters uitschelden, ploegmaten uitmaken etc .. Ouders, kinderen, teams willen niet meer met mijn zoon spelen omwille van vader. Wat kan ik gerechtelijk doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 11 mei 2018 17:11

In deze zaak moet je factoren gescheiden houden. Ten eerste het feit of de vader tijdens uw omgangstijd wedstrijden van zijn zoon mag bijwonen en of u dat kan verhinderen: U kan en mag dat niet verhinderen. Dat gebeurt op een publieke plaats en iedereen mag daar komen supporteren. Een andere zaak is ongepast gedrag op een publieke plek tijdens een evenement of sportwedstrijd. Daar moet wél tegen gereageerd worden en eigenlijk niet eens door u. elke sportclub die zichzelf en de sport een beetje respecteert onderneemt zelf de nodige acties om personen die de openbare orde, rust en sportiviteit verstoort te sanctioneren en zelfs te verbieden nog naar de wedstrijden te komen. Het is zelfs beter dat u zich daar niet mee bezig houdt; Rapporteer dit gedrag steeds aan de clubleiding. zorg dat er beelden van genomen worden. en als er werkelijk bepaalde normen overschreden worden, meteen de politie verwittigen om PV van de feiten op te maken.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”