Verblijfsregeling opnieuw aanvechten

Jurgenrosseel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verblijfsregeling opnieuw aanvechten

#1 , 10 mei 2018 10:21

Beste,


Een overzicht van de situatie:


4 jaar geleden gescheiden met 2 jonge kinderen.

Er werd een verblijfsregeling 5/9 overeengekomen met hoofdverblijf bij de moeder omdat dan meer dagen voor mij niet mogelijk was met het werk. 


Kort na het schrijven van de eot probeerde mijn ex zelfmoord te plegen in bijzijn van de kinderen. Dat deed mijn ogen open gaan en heb mijn werksituatie gewijzigd zodanig ik volledig beschikbaar ben om week-week regeling perfect haalbaar te maken. 


Dat was een half jaar na de eot. Mijn ex wilde geen wijziging en zijn dus naar de rechtbank gemoeten in Brugge. Daar kreeg ze haar gelijk. Zogezegd moeilijke periode voor haar, ik kon onvoldoende mijn beschikbaarheid bewijzen,....enz.


Dan ben ik in beroep gegaan in Gent.

Heb een volledige uitrol gemaakt van mijn beschikbaarheid met de openingsuren van mijn zaak, een mail van de psycholoog waar onze oudste dochter van 7 jaar naartoe gaat omdat ze meer bij papa wil zijn, een gans overzicht van de pesterijen van de moeder naar mij toe, .... en opnieuw door het slachtoffer te spelen kreeg ze haar gelijk. 


Dit is echt een ramp voor de oudste dochter die heel erg afziet dat het geen week week regeling is. 


Kan dit opnieuw aangevochten worden? Zijn er andere manieren om dit aan te pakken?


We zijn echt ten einde raad. We hebben heel ons leven gewijzigd om dit te bekomen. Onze raadsman was 100% zeker dit te halen maar toch is dit afgewezen. 


Mvg 

Jurgen 

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 10 mei 2018 11:59

welke "gegronde reden" heeft de rechter aangegeven om het gelijk verblijf te weigeren? Want "een moeilijke periode" voor de moeder is totaal geen grondige reden om gelijk verblijf te weigeren. Een grondige reden zou bijvoorbeeld zijn dat u niet capabel bent of in de mogelijkheid verkeert de kinderen volweeks te ontvangen, opvoeden en verzorgen. en ik heb de indruk dat dit hier niet het probleem is. Integendeel. Uw advocaat wéét toch dat gelijk verdeeld verblijf standaard toegewezen moet worden als er één van de ouders om vraagt? En een ouder die een zelfdodingspoging onderneemt in het bijzijn van de kinderen, zou ik eerder als een argument zien om de kinderen juist wel verblijfsco-ouderschap toe te staan, zodat de suicidale ouder tijdens de kinderloze week volop aandacht kan besteden aan haar genezing en therapie. Heeft de advocaat deze mogelijkheid geopperd in zijn/haar pleidooi?

Jurgenrosseel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mei 2018 19:30

Hallo,

In eerste aanleg hebben ze het argument van de zelfmoord direct verworpen. De kinderen nog meer bij haar wegnemen ging haar gemoedstoestand alleen maar verergeren volgens de rechter. In Beroep konden we dit argument niet meer gebruiken want zat bijna 18 maand tussen en haat toestand is verbeterd intussentijd. Ons argument in beroep was hoofdzakelijk mijn volledige beschikbaarheid die ik perfect bewezen heb aan de hand van de openingsuren van mijn zaak en mijn dagontvangstenboek. Plus de aanhoudende pesterijen waar ik enorm veel bewijsstukken van heb, plus de psychische begeleiding die mijn oudste dochter krijgt voor het feit dat ze niet snapt dat ze niet meer bij papa mag zijn. Ik heb een mail van de psychologe waarin duidelijk staat dat de dochter het mentaal moeilijk heeft met het feit dat het geen week week is. Reden van weigering is dat mijn ex schooljuffrouw is en ik zelfstandig en ze zeker voldoende tijd heeft om ervoor te zorgen. Dit is echt niet correct verlopen en zou willen weten wat ik verder nog kan doen want mijn oudste dochter ziet hier enorm van af en de jongste begint ook al te vragen om meer bij papa te zijn. Mvg Jurgen

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 10 mei 2018 19:42

Hoe oud zijn de kinderen?

Jurgenrosseel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 mei 2018 19:54

8 & 5

Terug naar “Echtscheiding”