Wijziging verblijf zoon kindergeld

yenneke
Topic Starter
Berichten: 14

Wijziging verblijf zoon kindergeld

#1 , 05 mei 2018 20:29

Hallo,

Ik heb twee kinderen samen met mijn ex-man , wij zijn al een jaar of 11 geleden gescheiden. De kinderen verblijven bij mij en gaan alle twee weken een weekend bij papa.

Nu zou onze zoon bij zijn papa gaan wonen en daar ook naar school gaan etc... en dan om de twee weken het weekend bij mij komen.

De dochter blijft bij mij wonen , ( ik heb ook nog een zoontje uit mijn huidig huwelijk)

Natuurlijk valt de allimentatie dat mijn ex-man betaald voor beide kinderen weg zodra mijn zoon bij hem intrekt en zijn domicilie daar ook zet.

We gaan alles zelf regelen en op papier zetten aangezien we toch nog een goed contact hebben.

Nu is mijn vraag hoe moeten we dit regelen met het kindergeld? Kan dit nog steeds aan mij betaald worden als mijn zoon gedomicilieerd staat bij papa? Ik zou dan de helft hiervan ( 1/2 voor zoon en 1/2 voor dochter) elke maand doorstorten naar mijn ex-man uiteraard.

Of word dit ook automatisch verdeeld van zodra de domicilie veranderd word?

Bedankt alvast,
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 05 mei 2018 20:52

Kindergeld gaat naar diegene waar kind gedomicilieerd is.
Waarom stort u 1/2 kindergeld door van de dochter u hebt toch de meeste kosten?

yenneke
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 05 mei 2018 21:23

Hallo ,

Ik bedoel dan 1/2 van kindergeld bij mij blijft voor dochter... en de andere helft zou naar papa gaan voor de zoon uiteraard.

Dus als ik het goed begrijp gebeurd dit dan automatisch van zodra de domicilie veranderd?

Mvg

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”