nalatigheid? Kind in gevaar?

VSS
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

nalatigheid? Kind in gevaar?

#1 , 04 mei 2018 13:14

Gescheiden met co-ouderschap. Deze week waren de kinderen bij de papa. Maandagnacht een feestje en ik kom rond 2u30 mijn ex partner tegen. Blijkt dat hij onze dochter van 12j alleen thuis heeft gelaten.(kinderen hebben mij dat zelf bevestigd) Hij zelf was met het openbaar vervoer gekomen en ging ervan uit dat er een nachtbus was maar in de week rijden er geen nachtbussen. Hij is tegen 3u in de ochtend naar huis gegaan met de taxi. Mag je een kind 's nachts alleen laten? Zo ja, vanaf welke leeftijd? Breng je het kind in gevaar? Kan ik iets doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#2 , 04 mei 2018 13:52

Wij waren ook regelmatig in de WE alleen thuis als ouders eens uitgingen.
Hangt een beetje af van verantwoordelijkheidszin van kind van 12 jaar.
u spreekt van onze dochter maar ook van kinderen ..;wat waren die hun leeftijden?

Maar is iets wat niet elke week moet gebeuren natuurlijk.

Indertijd gingen we als 'welpen' dus -12 jarigen met ons nest op trektochtjes en zonder leiding.

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#3 , 04 mei 2018 14:20

Is inderdaad randgeval. Mijn kinderen bleven - weliswaar overdag - alleen thuis tijdens de schoolvakanties. Vanaf ze naar het middelbaar gingen (= 11-12 jaar).
Voordien gingen ze naar vakantie opvang maar ze bleven in de vakantie liever wat langer in hun bed liggen. 's Avonds is dat pas gebeurd vanaf ze 13 - 14 jaar waren.
Vraag is ook wat de regelmaat is van dit gebeuren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”