regeling kinderen bij echtscheiding

Peggy1902
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

regeling kinderen bij echtscheiding

#1 , 02 mei 2018 20:38

Beste,
Ik ben ondertussen 6 jaar gescheiden. Wij hebben een regeling ivm de kinderen vastgelegd via de rechtbank.
3 jaar geleden heeft mijn ex gevraagd om deze aan te passen. Normaal hebben wij co-ouderschap met een wissel op vrijdag.
Hij had nu gevraagd of ze op woensdag avond tijdens zijn week naar mij mochten komen en hij nam dan mijn vrijdagavond over.
Dit omdat een week bij hem te lang was voor de kindjes.
Deze regeling passen wij nu al 3 jaar toe ( bewijs van de vraag via sms). Nu wil hij plots deze regeling terug aanpassen. De kindjes willen dit echter niet.
Kan dit zomaar? Kan ik deze regeling laten vastleggen door de rechtbank en wordt dit toegestaan aangezien dit al 3 jaar zo is en de kinderen dit gewoon zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 02 mei 2018 21:22

Beste

De regeling door de rechtbank uitgesproken is de vaste basisregeling. Jullie afspraken zijn de afwijking. Zonder onderling akkoord is de basisregeling geldig. Een wijziging daarop zal ook via de rechtbank moeten passeren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 02 mei 2018 23:17

Bij onderling akkoord tussen partijen kan het perfect. Maar inderdaad de kinderen moeten het ook goed vinden.
Samen rond de tafel zitten eerst de ouders en daarna de kinderen erbij kan dat?
Anders is het @basejumper.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”