kortingen en tegemoetkomingen

Stef W
Topic Starter
Berichten: 9

kortingen en tegemoetkomingen

#1 , 30 apr 2018 20:34

Mijn vriend rekent aan zijn ex de kosten van het ziekenfonds niet aan. Dat viel moeilijk te berekenen omdat dat een gezinstarief was. Dokterskosten rekent hij wel eerst af met het ziekenfonds, vooraleer de restsom aan te rekenen. Nu is zijn ex er achter gekomen dat hij extra voordelen, zoals bv tussenkomst in een schooluitstap, voor zich houdt. Hij vindt dat dat moet kunnen omdat dat een extra is van 'zijn' ziekenfonds. Maar hoe zit dat juist?

Hetzelfde voor kortingen. Als hij in de krant een kortingbon vindt voor bv schoenen. Kan hij dan die korting voor zich houden en het totaalbedrag van gemeenschappelijke rekening houden, of moet hij die korting ook delen?

Alvast dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mei 2018 16:32

Als dit kortingen zijn op aankopen voor de kinderen, lijkt het me niet meer dan fair dat ook de kortingen gedeeld worden. Je mag dit dan uiteraard ook verwachten van de andere ouder.

Kortingen zijn trouwens toch zichtbaar op het kassaticket? Als het eindbedrag dan gedeeld wordt (op basis van het kassaticket) wordt de korting toch automatisch gedeeld?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”