Schoolkosten opvang

Jimmy Senna
Topic Starter
Berichten: 8

Schoolkosten opvang

#1 , 30 apr 2018 18:49

Even een vraagje.

Ik ben overeengekomen met mijn ex om de helft van de schoolkosten te betalen, wat logisch is.
Toen we uit elkaar gingen was ze werkloos en bedroegen de schoolkosten 30 a 50€. Nu is ze terug beginnen werken en moeten ze in voor/na schoolse opvang wat de rekening verdriedubbelt.

Moet ik deze opvang mee betalen, want dit valt toch niet onder opvoeding en opleiding van de kinderen volgens mij, of ben ik verkeerd.

De kinderen zijn elke woensdag en om het weekend bij mij(gaat niet anders door mijn werk), dus merendeels bij haar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 30 apr 2018 20:12

de naschoolse opvang wordt bij een gelijk verdeeld verblijf (bvb week om week) door elke ouder tijdens zijn/haar week zelf geregeld (of gefinancierd) Omdat deze kost dan behooert tot de interne organisatie van het eigen huishouden/gezin. Dat is een duidelijke situatie. Maar in uw geval ligt het een beetje anders. De keuze om de kinderen tijdens de schooldagen/week bij de ene ouder te laten verblijven en bij u enkel in weekends en woensdagnamiddagen is er gekomen omdat u dat niet anders kan vanwege uw job. Maw: u hoeft zich niet te organiseren om de kinderen naschools op te vangen. Dat is een voordeel. De andere ouder heeft die luxe niet en moet een oplossing zoeken: ofwel zélf opvangen, maar dan kan ze dus niet uit werken. dus laat ze de kinderen in de (betalende) schoolopvang. Stel dat de andere ouder er op zou staan om een gelijk verdeeld verblijf te voeren omdat dit voor haar werk niet anders kan, tja dan zou u ook een oplossing moeten zoeken (hetzij financieel, hetzij zelf thuisblijven) Vandaar dat ik denk dat het niet meer dan billijk zou zijn dat u tegemoet komt met een gedeeltelijke vergoeding voor de opvang.

Jimmy Senna
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 01 mei 2018 17:09

Ok, dank u wel voor de uiteg Eylis, ik snap nu wel de logica erachter en volledig gelijk, het geld is overgeschreven.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”