Vraag over alimentatie

Sike
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vraag over alimentatie

#1 , 28 apr 2018 17:39

5 jaar geleden ben ik gescheiden terwijl we twee kids hadden… goedwillend ben ik alles dat ik in ons toenmalige huis had gestoken afgestaan voor de kids… nu sinds kort is m’n ex terug samen met iemand, ik betaal momenteel voor alimentatie niet tegenstaande dat ik sinds 4 jaar invalide ben en dus met een zeer beperkt budget zit… nu kids gaan voor dus dit is altijd gelukt… nu zou ik willen weten, nu ze daar weer met twee wonen in een huis waar zowat 100k van mij inzit, ik iets kan doen om bvb die alimentatie niet meer direct aan hen (ze verdienen 5k net per maand) maar bvb op de kids hun spaarrekening te storten? Het zijn mijn kids, en ik wil blijven betalen voor hen, maar wil niet m’n ex haar uitjes ermee betalen…

Iemand in dezelfde situatie of die me wat advies kan geven?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#2 , 29 apr 2018 01:00

Beste

De alimentatie is uw bijdrage in de levens- en opvoedingskosten van uw kinderen. U kan niet eisen dat uw ex die kosten 100 % voor zijn rekening neemt, en dat u uw bijdrage gebruikt om een spaarpot voor hen op te bouwen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”