Verblijfsvergoeding

Fontein37
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verblijfsvergoeding

#1 , 28 apr 2018 17:14

Hallo,

Mijn partner en ik zijn aan het scheiden en proberen een EOT te bereiken, maar het lukt zo goed als niet. Mijn partner wil ik de woning blijven wonen, maar zo goed als geen huur betalen. Het gaat over een nieuwbouw waarvan de verhuur wordt geschat op 1000 tot 1100 € per maand. Ik stel een vergoeding van 500 € per maand voor, maar dat wordt geweigerd. Wat raden jullie mij aan ? Een advocaat contacteren en afstappen van de EOT? Natuurlijk zijn we in dit geval weg voor maanden getouwtrek, wat ik ook niet wil, maar ieder voorstel dat ik doe wordt gewoon afgewezen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8846

#2 , 28 apr 2018 17:45

Dan is het enige alternatief: uit de onverdeeldheid treden en de woning verkopen. Probeer je partner duidelijk te maken dat als er een gedwongen gerechtelijke verkoop (bij opbod) van komt, de woning misschien onder de gewenste prijs zal verkocht worden. Dat dit een realiteit is omdat niemand verplicht in de onverdeeldheid kan blijven. Maw: als zij niet bereid is u te vergoeden voor de derving van het woonstgenot, ze wel verplicht zal worden te verkopen. 400 à 500 euro p/m voor een nieuwbouw woonst is niet echt overdreven. Zet ook duidelijk op papier hoe de kosten van belastingen, verzekeringen en onderhoud verdeeld zullen worden.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”