Regeling in verdict rechtbank wordt niet nageleefd

Filip Huygens
Topic Starter
Berichten: 7

Regeling in verdict rechtbank wordt niet nageleefd

#1 , 23 apr 2018 15:10

Beste medeforumgangers

In een geschil tussen moeder en vader dat al meermaals voor de rechtbank is gekomen, heb ik de volgende vraag;

In een vonnis staat dat de moeder voorlopig haar kind om de 14 dagen op zondag mag tot er een week/weekend regeling is uitgewerkt. Voor deze zomervakantie heeft de vader eenzijdig beslist dat deze regeling niet kan doorgaan wegens volgende reden;

"Regarding the usual arrangement on Sunday, in July he will be unavailable due to two weeks holidays and 10 days of scout. We can organise compensation in August."

Daarenboven mag hij niet zonder de toestemming van de moeder naar het buitenland, en is hij dit wel van plan.

De moeder zou graag de regeling behouden, gezien zij voor die zondagen in juli al plannen heeft gemaakt.

Kan iemand mij hier een beetje tekst en uitleg geven wat de rechten van de moeder zijn om de zondagen te behouden?

Dank

F

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 23 apr 2018 16:18

Het gaat dus om een voorlopig vonnis? Kortgeding? Moeder en vader hebben zowiezo co-oudergezagsrecht.
Er moet nog een week/weekendregeling worden uitgewerkt: voor de rechtbank of per EOT...?
Normaal heeft elke ouder evenveel vakantietijd met het kind, dus 50-50 in de zomervakantie.
Natuurlijk, als het kind al de jaarlijkse gewoonte heeft om op kamp te gaan, zou men daar minstens rekening moeten mee houden, al gaat dat ten koste van de tijd van de ouder bij wie het kind verblijft.

Franciscus
Berichten: 38595

#3 , 23 apr 2018 19:12

Voor vaste afspraken zoals kampen werden bij enkele cases die ik ken die periodes buiten beschouwing gelaten de de vakantieperiode te verdelen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”