Alimentatie: verder studerende kinderen

Rudi s
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Alimentatie: verder studerende kinderen

#1 , 19 apr 2018 21:39

Geachte leden, ik mocht deze week het goede nieuws ontvangen vd rechtbank dat ik voor 2 kinderen (21 en 23 jaar oud) een alimentatie mag betalen van 980 Euro. Daar bovenop een som van 5680 euro met terugwerkende kracht vanaf september 2017. Mijn ex werkt half-time en wenst niet meer inzet te geven om een behoorlijk loon te verwerven. Voordien was ik gekoppeld aan een alimentatie van 150 euro per kind. De problemen ontstonden toen mijn oudste dochter ( 25 jaar) afstudeerden de richting STW. Ze wou universiteit doen en buisde het eerste jaar. Ik veronderstelde dat ze zou gaan werken maar niets was minder waar. Ondanks het feit dat hun moeder alleenstaand is zou ze dubbel kindergeld genieten en wou daar zeker geen afstand van nemen. De oudste dochter stapte naar Syntra en volgde 6 opleidingen inclusief bedrijfsbeheer voor een pakket van 17 uur opleidingen om aldus geen kindergeld te verliezen. Vervolgens dacht ik Oke hier stopt het maar toen hernam ze haar universiteitsstudies te Aalst via HAO systeem. ( HAO is hoger afstandsonderwijs te volgen op je eigen ritme waar je ipv opleiding van 3 jaar doet, het kan rekken tot onbeperkte periode). Ik liet de zaak voorkomen op de rechtbank alwaar ik gelijk kreeg en geen alimentatie meer hoefde te betalen voor haar. (De rechtbank sprak een tussenvonnis uit.) Tijdens deze zaak maakte mijn ex gebruik om een verhoging te vragen maar werd verworpen. Ze tekende ook geen beroep aan en een jaar en een half later liet ze me dagvaarden voor een verhoging. Sedert mijn eerste vonnis in 2008 tot 2016 vraagt ze geen verhoging nog tekende ze beroep op het tussenvonnis ...wat op zijn minst heel raar is. Haar eis was dat ik moet tussenkomen in medische kosten, schoolkosten, rijbewijs, ontspanning en recreatie, verzorging enz... en ze wou een all inclusive alimentatie wat ze nu heeft verkregen. Terloops kan ik vertellen dat de dames gaan shoppen in de beste boetieks, rijden met 2 wagens, en werken her en der. Mijn advocaat pleitte dat de oudste dochter ook een inbreng had in het gezin maar ik bewees niet dat het zo was met gevolg dat ook dat verworpen is. Mijn persoonlijke lening bedraagt 960 Euro en de alimentatie voor de 2 andere kinderen 980 Euro. Ik had in de 17 jaar dat ik betaal al 6000 euro schulden opgebouwd. Mijn verdienste bedragen 2300 Euro en moet elke dag met mijn wagen naar Brussel. Hoe kan ik dit blijven betalen en mijn woning zal naar alle waarschijnlijkheid beslag worden opgelegd. Waar is hier nog recht als je ex de staat (kindergeld), ex-man plukt en thuis lekker niets hoeft te doen. Hopelijk geef ik hier wat nuttige info voor toekomstige echtscheiders maar als man ben je de pineut. Wanhopige groeten Rudi s

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 20 apr 2018 13:51

Kon uw oudste nog kinderbijslag ontvangen na 25 jaar? Het recht op kinderbijslag eindigt op het einde van de maand waarin het kind 25 jaar wordt. Ook als het nog verder studeert.
Wat zegt uw advocaat op die uitspraak? Kan u nog beroep aantekenen?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”