Afhalen kinderen

gixxer03
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Afhalen kinderen

#1 , 18 apr 2018 20:12

Mijn ex -vrouw gaat op weekend eind april , ze vertrekt op vrijdag terwijl ik pas op zaterdag de kinderen mag ophalen , zonder mij hier op voorhand van te verwittigen .
Als ouder heb ik toch het opvang recht als mevrouw voor bepaalde tijd naar het buitenland gaat ?

Had mevrouw mij eerst moeten vragen of ik de kinderen kon opvangen op vrijdag ?
Voor ze zelf voor opvang zorgde

Mag zij zonder vooraf mij hier van op de hoogte te brengen niet aanwezig zijn bij het afhalen van de kinderen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 18 apr 2018 21:27

Beste

Als zij de kinderen tot en met vrijdag heeft is zij verantwoordelijk voor de regeling. Het is toegelaten om - net als bij gehuwde mensen - een babysit/oppas in te zetten. Daar is uw toestemming niet voor nodig. Op zich lijkt het me evident dat in het kader van een goede verstandhouding beide ex partners een goede communicatie onderhouden en dat u consulteren beter was geweest. Maar juridisch is dat niet afdwingbaar.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”