Dronken de kinderen komen ophalen

m2b
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Dronken de kinderen komen ophalen

#1 , 13 apr 2018 17:47

Vader met narcistische trekken komt zijn kinderen ophalen 30 minuten na het wisseltijdstip en duidelijk onder invloed van alcohol. 101 gebeld om een controle test, 2 minuten later belt hij 101 om te melden dat hij zijn oudste zoon niet mee krijgt. Een ploeg komt ter plaatse, de agent die zich over hem ontfermt ziet dat hij onder invloed is. Er wordt uitgebreid gebabbeld en ondertussen tikt de klok. Een uur na zijn aankomst laten ze hem blazen. Hij blaast juist gepast onder 0,21 en mag hij vertrekken met zijn kinderen. Kan een advocaat de interventie fiche opvragen? Ik krijg ze niet.

Als je de melding van de tussenkomst in grote lijnen leest is het alsof ik degene ben die de kinderen belet met hem mee te gaan, dat is een van de verwijten die hij mij maakt oudervervreemding. De opsteller heeft dit moeten weerleggen en moeten toegeven dat er tijd gerokken is via een nieuwe melding. Kan ik hiermee naar RB? Ik begrijp dat RB er niet van houden als ex partners met modder gooien. Een vechtscheiding vermijden als er een persoon met een narcistische persoonlijkheid betrokken is lukt jammer genoeg niet. Tegen het uitgesproken vonnis zal ik hoogst waarschijnlijk in hoger beroep moeten gaan, voorlopig komt op het minnelijk voorstel van mij geen reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 13 apr 2018 19:00

Dat was een zeer juiste reactie van u om de politie te verwittigen en een alcoholcontrole te vragen. Voor het positieve verloop van deze zaak, zou u wel op één detail erg goed moeten opletten. Gebruik de term "narcisme" en/of "narcistische trekken" net meer mbt; de vader van uw kinderen; ik leg het even uit. U voelt reeds aan dat de verdediging u in de hoek van "oudervervreemding" wil drukken. Wel dat kan om volgende reden: Narcisme is op zich geen pathologische contra-indicatie voor goed ouderschap. Narcisme kan wel één van de waarneembare kenmerken zijn van een psycho-pathologie. Maar dat kunnen noch u of ik diagnosticeren. Dat doet een (neuro)psychiater. en deze kan dan bepalen in welke mate dit goed ouderschap onmogelijk maakt. In uw korte post gebruikt u 2X de term narcisme. Ik vermoed dat u die term dus makkelijk gebruikt mbt de vader van uw kinderen. (Misschien ook tijdens het contact met de politie? Is dit in het PV opgenomen?) Onafgezien van het feit dat dit waarschijnlijk wel terecht is, kan de tegenpartij dit absoluut aanwenden om te bewijzen dat u bewust parientale alienatie veroorzaakt. Best niet meer doen dus en u enkel op de objectief waarneembare feiten focussen zonder daar een waarde-oordeel over uit te spreken.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 13 apr 2018 23:42

30 min na wisselmoment dient u - behoudens normaal verwittigen of losse tijden voor beiden )- de kinderen niet meer mee te geven of zelfs thuis te zijn.
Normaal had de politie direct bij aankomst een ademtest kunnen ( en moeten afleggen) niet na een uur.
Een uur is niet voldoende om van 'dronken' wat geen correcte term is bij ademtest naar 0,21 te gaan..
Is intoxicatie en zegt enkel iets over mogelijk alcohol in adem of bloed.
Maar kan inderdaad wel voldoende zijn om van net wel naar net niet.
https://www.alcoholhulp.be/alcohol-verwerking

Uw advocaat kan die gegevens via parket bekomen.
Maar u hebt de 101 gebeld dus dat interventieverslag moet er ook zijn want is een andere zaak dan de intoxicatie en die nummer moet u wel krijgen.

Voor de rest zie @eylis.
Langs de andere kant weet ik dat iemand die effectief zo kon omschreven worden ter zitting zelf aanhaalde dat de partner psychiatrisch opgevolgd werd terwijl de werkelijkheid was dat de persoon was aangehouden door OR - vrijgelaten door raadkamer met voorwaarde psychiatrische onderzoek en begeleiding. Gezien die zaken nog niet in dossier zaten werd dat zelfs door RB aangenomen.

Reclame

m2b
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 apr 2018 17:28

Bedankt voor de reacties

@Eylis. Ik ben me er heel erg goed van bewust dat ik niet over de nodige deskundigheid beschik om een diagnose te stellen. Ik heb ook nooit beseft dat ik jaren lang in een huwelijk heb gezetten waar mogelijk dergelijke problematiek speelde. Tot op het ogenblik dat ik besloten heb om eruit te stappen en via google opzoek gegaan ben naar tips om een vechtscheiding te vermijden. Daar werd beschreven dat Indien een van beiden dergelijk gedrag vertoon een vechtscheiding onafwendbaar is. In ons geval blijkt dit te kloppen. In communicatie die officieel gebruikt kan worden heb ik die term nog nooit gebruikt, ik wou hier enkel beeld scheppen van de persoon waarmee ik in conflict lig.

Dat het gebruik van de term ook zou kunnen aangewend worden als argument om mij te beschuldigen van oudervervreemding dat wist ik niet. Ik zal in de toekomst extra op mijn hoede zijn.

@Franciscus in mijn situatie wordt te pas en onpas gejongleerd met de term oudervervreemding, dus het niet meegeven was zeker geen optie. Een PV is niet opgemaakt want hij heeft een aanvaardbare ademtest afgelegd. Hij is onderinvloed thuis vertrokken en 1u30min na zijn vertrek heeft hij een net onder de 0,21 geblazen. Onze beide oproepen aan 101 zijn samengevoegd tot één melding. Adhv de meldingen en als een advocaat aan de interventie fiche geraakt is het hoppellijk mogelijk om onze de zaak weer te open te krijgen bij de familierechtbank. Het vonnis dat we hebben is onuitvoerbaar en voor ons die betrokken zijn (de kinderen en ik) emotioneel zeer zwaar. Ik weet nu hoe mensen die beantwoorden aan de omschrijving uit de hoek kunnen komen. Ik verwacht het onverwachte.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 16 apr 2018 18:18

Zoals reeds geschreven het moet al het juiste weekend zijn en binnen de termijn daarna geen omgangsrecht meer niet opendoen - u mag met kinderen weg gaan en aan andere inwonenden vragen als hij blijft aanbellen politie te bellen wegens lastig vallen /belaging enz enz.
Hopelijk hebt u een goede advocaat.

m2b
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 apr 2018 11:18

@franciscus het was vakantie en de verblijfswissel is op zondagavond 18 uur. Als ik u goed heb begrepen hadden door dit incident de kinderen de ganse vakantie bij mij mogen verblijven?
Op uw vraag of ik een goede advocaat heb, wat of wie is een goede advocaat? Ik heb iemand die focust op bemiddeling en (te) zacht is van aanpak. In eerste aanleg zijn we figuurlijk de kamer uit geblazen zonder dat er ook maar en woord gepleit werd, ook ik zat erbij en we keken ernaar. Ik ben nu op zoek naar iemand die durft tegen te spreken en op tafel te slaat indien nodig.
Een eigenschap van personen die enkel kunnen denken in de eerste persoon enkelvoud is, het spiegelen van de eigen schaduwkanten. Er zitten bijgevolg heel veel verdachtmakingen aan mij in ons dossier. Ik heb er een deel van moeten en kunnen weerleggen op vraag van de RB. De anderen zijn niet weerlegt want er hoort niet met modder gegooid te worden in de familiekamer.
@eylis jammer dat er niet meer aandacht gaat vanuit de overheid & justitie naar deze verborgen psycho-pathologie die pas boven water komt als er drama's gebeuren. Misschien zouden een aantal van deze drama's vermeden kunnen worden. Onlangs was er een media campagne: VertederdVernederd.be .... "Als je partner je mentaal sloopt: “Op het einde wist ik niet eens meer wie ik was”....
Ik ben wellicht niet de enige die zich hierin herkent. Gelukkig heb ik de middelen om mezelf en de kinderen te onderhouden. Met de steun van de directe omgeving ben ik er kunnen/durven uitstappen (zonder zou het niet lukken). Als de ballon van het naar de buitenwereld "perfecte huwelijk" eenmaal doorprikt is dan pas begint de mentale slooptocht.

eylis
Berichten: 8836

#7 , 17 apr 2018 13:48

@m2b, je maakt een foutje in je redenering dat er meer moet gebeuren rond narcisme. Ten eerste is narcisme géén psycho-pathologie. Maar laten we nu nog meegaan in je logica dat dit wel zou zijn : dan het is niet aan justitie om psychopathologieën onder de aandacht te brengen....Dat is hun bevoegdheid niet; Dat is een medische aangelegenheid.

m2b
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#8 , 17 apr 2018 16:51

@eylis mag ik dan de redenering maken dat men aandachtiger zou moeten zijn voor emotioneel geweld? Hiervan bestaan geen fysieke ‘bewijzen’ dus als leek redeneer ik dan cru: bestaat juridisch niet.
Sommige partners gebruiken technieken als intimidatie, bedreigingen, kleineren, beledigingen... als instrumenten om de ander te controleren en te domineren. Als je dergelijke hersenspoelingen quasi dagelijks ondergaat is dit voor je zelfvertrouwen zeer slecht en kan leiden tot ernstige psychische letsels (een medisch gevolg van). Als je beslist om uit een dergelijk huwelijk dmv een EOO te stappen dan gaat de psychologische druk gewoon door dmv verblijfsregeling van de kinderen.
De problematiek aankaarten bij de RB gebeurt niet want de schuldvraag die wordt niet gesteld. Er wordt gefocust op het belang van de kinderen. Als dezelfde technieken worden toegepast op hen is dit minstens even schadelijk als voor ieder ander en of dit dan onder de noemer goed ouderschap valt?
RB sturen je in de richting van bemiddeling, maar als een van beiden zegt zo en niet anders dan kan je enkel ja knikken als je een akkoord wil bekomen. Indien justitie vraagtekens zou plaatsen bij ikikik personen nu is er enkel in mijn richting gekeken.
Louter op basis van mijn boerenverstand ben ik van mening dat bij deze materie meer zou mogen worden stilgestaan.
Ik heb geen hartzeer dat ik de procedure heb ingezet want zo'n destructieve relatie is ongezond en op termijn ga je ten onder. Alleen zou ik indien ik mocht de procedure opnieuw starten, ik zou een week/week verblijfsregeling vragen. Ik zag dat niet zitten omwille van de kinderen. Dat hij dergelijke regeling niet ziet zitten is mijn probleem niet. Door wat er nu uit doos is gekomen blijft de grip van hem op mij aanwezig. Indien iemand dit leest die zich herkent en een verzoekschrift overweegt durf om een 7/7 verblijfsregeling te vragen

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 17 apr 2018 22:41

Intra familiaal geweld of IFG
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358
Op deze wijze kan / kon men wel optreden.

reynkust
Berichten: 191

#10 , 20 apr 2018 16:23

m2b graag een pb naar reynkust voor info (kan u niet contacteren??? via pb)

MySonnie
Berichten: 38
Juridisch actief: Nee

#11 , 21 apr 2018 07:42

Vader met narcistische trekken komt zijn kinderen ophalen 30 minuten na het wisseltijdstip en duidelijk onder invloed van alcohol. 101 gebeld om een controle test, 2 minuten later belt hij 101 om te melden dat hij zijn oudste zoon niet mee krijgt. Een ploeg komt ter plaatse, de agent die zich over hem ontfermt ziet dat hij onder invloed is. Er wordt uitgebreid gebabbeld en ondertussen tikt de klok. Een uur na zijn aankomst laten ze hem blazen. Hij blaast juist gepast onder 0,21 en mag hij vertrekken met zijn kinderen. Kan een advocaat de interventie fiche opvragen? Ik krijg ze niet.

Als je de melding van de tussenkomst in grote lijnen leest is het alsof ik degene ben die de kinderen belet met hem mee te gaan, dat is een van de verwijten die hij mij maakt oudervervreemding. De opsteller heeft dit moeten weerleggen en moeten toegeven dat er tijd gerokken is via een nieuwe melding. Kan ik hiermee naar RB? Ik begrijp dat RB er niet van houden als ex partners met modder gooien. Een vechtscheiding vermijden als er een persoon met een narcistische persoonlijkheid betrokken is lukt jammer genoeg niet. Tegen het uitgesproken vonnis zal ik hoogst waarschijnlijk in hoger beroep moeten gaan, voorlopig komt op het minnelijk voorstel van mij geen reactie.
Je begint je woorden met verwijten naar de vader toe ivm zijn persoonlijkheid zonder dat dat hier iets mee te maken heeft. Is de persoon narcistisch of is hij eigenwijs geworden na de vechtscheiding... is nogal makkelijk met de plak te zwaaien na conflict. Ooit al eens gedacht dat hij over U hetzelfde kan denken, zeggen?

Terug naar “Echtscheiding”