Indexaanpassing alimentatie

2Malika
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Indexaanpassing alimentatie

#1 , 09 apr 2018 15:17

Deze aanpassing is nog maar één keer toegepast, in december 2011. Ik weet dat er 5 jaar kan teruggegaan worden. Ik heb online een berekening gemaakt via een tool. Zonder leeftijdstoeslag bedraagt de aanpassing €16/maand en is dus €192 voor één jaar. Dit mag dus x5 gedaan worden? Hoe zit dat met de leeftijdstoeslag? Tot hoever mag hiervoor teruggegaan worden?

Ik wil erbij vermelden dat ik niet van plan ben mijn ex nu ineens op kosten te jagen. Ik wil wél eindelijk nog eens de indexaanpassing toepassen én de leeftijdstoeslag. Is het redelijk als ik terugga tot september 2017? De maand en het jaar dat onze zoon 18 jaar werd.
De leeftijdstoeslag van onze dochter heb ik ook nooit gevraagd. Deze wil ik er dan eveneens bij verrekenen.

Groeten, 2Malika.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
2Malika
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 apr 2018 15:32

Bijkomende vraag: de leeftijdstoeslag is ook aan de index onderhevig. Hoe wordt dat dan berekend? In mijn situatie is het dat als het kind 12 jaar en 18 jaar wordt een bedrag van €25 toeslag is.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 09 apr 2018 20:27

Op het ogenblik dat de kinderen die leeftijd hebben komt de toeslag er en het jaar erna kan u daar de index op toepassen.

Reclame

2Malika
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 apr 2018 09:51

Bedankt van uw antwoord! :-)

Terug naar “Echtscheiding”