niet meewerken ouderschapsplan

Anoniem123456789
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

niet meewerken ouderschapsplan

#1 , 08 apr 2018 22:23

Beste

Mijn ex wilt niet meewerken met een ouderschapsplan op te stellen.
Kan ik deze procedure alleen opstarten?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 09 apr 2018 09:20

Een ouderschapsplan is niet verplicht in België (als is het wél erg aan te raden), dus van een procedure is geen sprake. In Nederland is het een verplichte procedure bij wettelijke scheiding (van gehuwden), dus ik vermoed dat daar het opstarten van de procedure (bij weigering van één der partners) alleszins wel door de andere partner gebeurt dan. Maar hier in België bestaat het dus niet.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 09 apr 2018 11:56

zie ook.
viewtopic.php?f=51&t=87001&p=522574#p522574

U zal naar ofwel een notaris ofwel direct naar de familierechtbank moeten gaan om daar eventueel via bemiddelingskamer een regeling te laten opstellen.

Zolang er geen wettelijke regeling is hebben beide ouders ( die het kind erkend hebben) volstrekt gelijke rechten en is er niets tegenstelbaar aan derden.
Dus ook overheid of andere diensten kunnen en zullen zich niet bemoeien of helpen aan een oplossing.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”