Alimentatie en omgangsregeling

Ef18
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Alimentatie en omgangsregeling

#1 , 03 apr 2018 21:07

Beste,

Ex heeft ons kind (+16 jaar) nog nooit gezien, wel erkend.
Nadat ik procedure alimentatieverhoging heb opgestart, krijg ik volgende besluit terug;

Ex wil na al die jaren een maatschappelijk onderzoek om kind te evalueren en stimuleren om in te gaan op een omgangsregeling en vordert een omgangsregeling onder toezicht 1x per maand.

Maakt hij hier enige kans?

Daarnaast vordert zijn advocaat inzage in de financiële situatie van mijn feitelijk samenwonende partner en betrekt het ten laste hebben van zijn vrijwillig, werkloze vrouw erbij om aan te tonen dat hij financieel niks meer kan betalen en ik mede door het loon van nieuwe partner over een groter inkomen beschik dan hij.
Bij mijn weten worden lonen van partners niet meegerekend in berekening kinderalimentatie, klopt dit?

Kan mijn advocaat niet bereiken en zou enige feedback zeer op prijs stellen.

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 03 apr 2018 22:04

De advocaat kan de loonfiche van uw partner (die feitelijk met u samenwoont) niet vorderen vanwege het feit dat uw partner geen betrokken partij is in deze zaak. Technisch gezien kan deze advocaat dat misschien wel aan u vragen, maar uw partner heeft totaal geen verplichting om deze papieren voor te leggen, sterker nog hij kan het zelfs verbieden dat u deze papieren doorspeelt. Advocaten proberen dit wel vaker, maar ze kunnen het niet hard maken als de andere partij gewoon meldt dat de feitelijk samenwonende partner geen betrokken partij is in deze zaak. Het enige argument dat in overweging zou kunnen genomen worden, is het feit dat u kostendelend kan samenwonen (en dus financieel iets makkelijker hebt dat alleenstaanden) maar ik begrijp dat de andere partij ook kostendelend samenwoont, dus dat argument vervalt. Dat zijn partner werkloos is, speelt geen rol in deze zaak, omdat dit werkloosheidsstatuut een variabele, tijdelijke factor is; Maw het is de bedoeling dat een werkloze die steun trekt, zo spoedig mogelijk terug een job aanneemt.

Ef18
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 apr 2018 22:10

Bedankt voor uw reactie.
Advocaat tegenpartij blijft maar die 2 punten aanhalen; waarschijnlijk omdat hij anders geen zaak heeft.
Wel even duidelijk melden dat zijn echtgenote vrijwillig werkloos is, dus geen uitkering ontvangt.

Enig idee ivm omgangsregeling na 16 jaar? Lijkt mij ook ridicuul en nogal frappant dat hij er na al die tijd pas om vraagt nu ik verhoging alimentatie eis.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 04 apr 2018 00:13

ik zou me niet te hard verzetten tegen een omgangsregeling onder toezicht 1X per maand. Op zich is dat een "bezoekje". En het is wellicht een eis die puur gesteld wordt als tegeneis voor wat jij vraagt. Misschien gaat de tegenpartij er van uit dat jij je daartegen zal verzetten? Sta de omgangstijd toe en de onderhandelingen worden al veel makkelijker . (Dit is wat ik vermoed, geen zekerheid) Vraag aan jouw advocaat met deze toezegging te overleggen met zijn confrater. zij weten beiden ook dat het loonverhaal van de partner tegenwoordig niet meer pakt in de rechtbank.

Terug naar “Echtscheiding”