Samenwonend met koophuis en 4 kinderen

vwaterval
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Samenwonend met koophuis en 4 kinderen

#1 , 03 apr 2018 17:18

Mijn vriend en ik zijn al 6 jaar samen en hebben 4 kinderen. En wij hebben 3 jaar geleden een vrijstaand huis gekocht waar wij samen 1 jaar hard aan hebben verbouwd. Ik heb 2 kinderen uit een vorige relatie en 2 kinderen met mijn huidige vriend. Ik heb zelf de voogdij over al mijn kinderen. Mijn vriend houd van een biertje. Ofwel veel biertjes. Er is al meerdere malen politie bij ons over de vloer geweest ivm het alcoholinname van mijn vriend. Nu ben ik zover dat ik met hem wil breken. Ik wil niet uit het huis de kinderen zou ik dat ook niet aan willen doen en mijn vriend wilt niet uit het huis.Kan iemand mij uitleggen wie recht heeft om in het huis te blijven wonen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 03 apr 2018 17:26

zijn beide vaders van uw kinderen uit hun ouderlijke rechten ontzet? U schrijft dat u zelf de voogdij over al uw kinderen heeft. Die term wordt alleen gebruikt als beide ouders overleden zijn. Dus u bedoelt waarschijnlijk iets anders.

vwaterval
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mei 2018 17:54

De beide vaders hebben inderdaad geen ouderlijk gezag

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 04 mei 2018 18:31

Als er geen ouderlijk gezag is van uw vriend - waarom woont hij dan op de plaats waar de kinderen wonen?

eylis
Berichten: 8840

#5 , 05 mei 2018 09:27

Ik heb de indruk dat u in Nederlands woont? de term "koophuis" wordt hier niet zo vaak gebezigd. En in NL worden kinderen in bep. gevallen ook voogdelijk "toegewezen" aan 1 ouder. In dat geval informeert u zich best bij het Nederlands juridisch forum: http://rechtenforum.nl/

Terug naar “Echtscheiding”