vakantieregeling

infograag
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vakantieregeling

#1 , 31 mar 2018 07:04

In een eerder overeengekomen EOT werken mijn ex parner en ikzelf met een week om week regeling tijdens de zomervakantie. In onderling overleg werden er aan aanpassingen gemaakt zoals voor het maken van een buitenlandse reis. Omwille van de nieuwe partner van de ex wil hij werken met blokken van 15 dagen. 1 blok van 14 dagen is nu ook wettelijk verplicht. Ik moet dus de komende jaren mijn vakantie regelen in functie van zijn situatie. Aangezien de ex nooit echt veel aandacht heeft geschonken aan zijn eigen kinderen en de hoofdreden van aanpassing is dat hij het belangrijk vindt dat alle kinderen samen zijn, kan ik dan vragen of laten vastleggen dat hij gedurende die beide periodes ook effectief aanwezig is voor de kinderen? Als hij ze een volledige blok niet kan opvangen heeft het geen zin om te zeggen dat hij dit wil voor het contact onderling met de kinderen te versterken. Kan ik mits toegeving aan zijn planning iets terug eisen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 31 mar 2018 18:07

Denk het niet wat hij doet of hij wel of niet aanwezig is is zijn zaak.
U kan wel vragen elk jaar te wisselen van periode ABAB word dan BABA.

eylis
Berichten: 8842

#3 , 31 mar 2018 18:40

Het heeft eigenlijk niet veel zin om in de juridische context te vragen of u binnen uw onderlinge verblijfsregeling met de andere ouder met wettelijke argumenten de afspraak kan veranderen. Het is een onderlinge afspraak en of u die volgt of er wijzigingen aan toevoegt, is (alweer) een onderlinge afspraak. Enkel afspraken die door een rechtbank zijn gehonoreerd zijn wettelijk afdwingbaar. Het voordeel van onderlinge afspraken is, is dat je ze samen kan wijzigen. Maar dan moet de verstandhouding echt optimaal zijn.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”