Verschil kind niet meer fiscaal ten laste

an dries
Topic Starter
Berichten: 48

Verschil kind niet meer fiscaal ten laste

#1 , 27 mar 2018 12:37

Mij. stiefdochter gaat wegens medische redenen bij haar moeder gaan wonen en komt om de 14 dagen een weekend dan naar hier. Haar jongere zusje blijft wel in co-ouderschap bij ons een week, bij moeder een week.

Tot nu toe betalen we gezien coouderschap geen alimentatie en is fiscale voordeel evenredig gedeeld tussen de ouders.
Kinderen bij haar gedomicilieerd (dus die voordelen krijgt zij)

Moeder wil nu dat ze het fiscale voordeel volledig krijgt van de dochter die bij haar blijft (en om de 14 dagen dus naar ons komt). Kan iemand me zeggen wat dit betekent qua financiën voor ons? Zal zijn loon erg dalen? Gaan de belastingen ferm omhoog? Of zal dit niet zo'n grote impact hebben? Voorts krijgt ze ook nog 125 euro alimentatie voor het kind dat bij haar komt wonen.

Beide kinderen bij haar gedomicilieerd. 125 alimentatie en het fiscale voordeel van anderhalf kind. Is dit financieel een redelijke regeling voor beide partijen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
an dries
Topic Starter
Berichten: 48

#2 , 27 mar 2018 13:16

EDIT, het is niet echt alimentatie dat ze krijgt. Maar ons deel van het kindergeld. Ze krijgt dus het gehele kindergeld en dan het fiscaal voordeel van het oudste kind dat meer bij haar verblijft.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 28 mar 2018 13:39

Het voordeel van 125 € alimentatie betalen weegt op tegen de aftrek voor een kind ten
laste. Er is weinig verschil. De alimentatie is ten gunste van het kind en dient niet te worden aangegeven.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

an dries
Topic Starter
Berichten: 48

#4 , 29 mar 2018 23:00

Bedankt Wanton

Terug naar “Echtscheiding”