Huur van ex

Jefferson
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Huur van ex

#1 , 15 mar 2018 06:49

Heb samen met ex een appartement. Ik heb mijn domicilie hier verzet sinds enkele maanden. Ex woont hier dus nog alleen en we betalen samen de hypotheek af. Heb ik geen recht op een vergoeding? Zo Ja, hoe moet ik dit bekomen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 15 mar 2018 10:09

Als het appartement 50/50 gekocht werd en nu alleen door je ex (en eventuele nieuwe partner) bewoond wordt dan heb je recht op een halve huur en betaal je de helft van de hypotheek en van de kosten. Enkel de kosten die de "huurder" moet betalen (gemeenschappelijke electriciteit, poetsen, ...) betaalt zij volledig.

Je kan al beginnen met het haar (per AS) te vragen. Huur gaat in vanaf de officiële scheidingsdatum.

Jefferson
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2018 13:19

Kan dit met terugwerkende kracht? Moet dus een aangetekend schrijven sturen met de vraag om huur te betalen vanaf het moment wij uit elkaar zijn en mijn domicilie er niet meer staat? Wie bepaald hoeveel huur dit Is?

Reclame

Jefferson
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mar 2018 13:19

Kan dit ook nog na de verkoop van het appartement gevraagd worden?

Franciscus
Berichten: 38590

#5 , 16 mar 2018 13:57

Best nu in kennis stellen dat u bij verkoop deze zaken wil verrekend zien.
Is er een plaatsbeschrijving en een inboedelbeschrijving gebeurd?

Jefferson
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 mar 2018 07:01

Geen van beiden gebeurd. Inboedelverkoop staat op papier. Heb alles aan haar verkocht.

Terug naar “Echtscheiding”