Arrest hoger beroep betekenen?

appelsientjeje
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

Arrest hoger beroep betekenen?

#1 , 12 mar 2018 20:43

Na een rondje familierechtbank en hoger beroep ontving mijn man afgelopen week het arrest. MOET dit betekend worden? Zo ja, waarom? Wat is hier de waarde van? Er zijn geen gelden verschuldigd. Hij moet enkel iets meer allimentatie dan ervoor betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 12 mar 2018 21:14

Hoeft niet betekend te worden als de partijen berusten en het arrest volgen.
Best aan de andere partij laten weten want anders bestaat de kans de ze toch een GDW sturen en die kosten zijn ook voor u.
Uw advocaat kan tegenpartij laten weten dat u berust.

appelsientjeje
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 mar 2018 21:37

Wij hebben geen advocaat meer ;-)

Waarom zouden die kosten dan voor mijn man zijn?

En betekend of niet: mijn man zijn ex doet toch haar eigen ding. Daarom voelen we er weinig voor om dit alsnog te betalen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 12 mar 2018 23:41

Dan kan uw ex het door een GDW laten betekenen en dan betaald uw man die kosten ook nog.
Stuur dan zelf een AS aan haar advocaat dat u zich neerlegt bij het arrest.

Niet betalen van de beslissing van een arrest kan u binnen enige tijd nog veel meer kosten.

appelsientjeje
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 mar 2018 08:14

Dankje!

appelsientjeje
Topic Starter
Berichten: 36
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 mar 2018 15:49

Ik stel me nog even de vraag in welke zin dat op termijn nog veel meer kan kosten?

Franciscus
Berichten: 38602

#7 , 13 mar 2018 16:53

Als arrest niet betekend wordt dan kan het ook niet ingeroepen worden en 'bestaat' het niet tgo derden.
U kan het dus niet afdwingen.
Als het betekend is kan u het afdwingen dat anderen het ook dienen op te volgen.

Terug naar “Echtscheiding”