fiscaal co-ouderschap

Anja Meubis
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

fiscaal co-ouderschap

#1 , 12 mar 2018 15:11

Beste

Ik ben 14 jaar samen geweest met iemand en hebben samen een kind we waren niet getrouwd. We zijn van nov 2014 uit elkaar. We hadden officieel niets op papier geen vonnis of niets. Nu hadden we in het verleden woorden gekregen en ben ik naar de rechtbank gestapt. Nu hebben we een tussenvonnis wat betreft de verblijfsregeling en een eindvonnis voor de financiële kant. Nu kreeg ik een aangetekende brief van de federale overheidsdienst financiën. Nu blijkt dat mijn ex naar daar gegaan is en dat hij van de afgelopen 2 inkomstenjaren 2015- 2016 wil dat ik de belastingen herzie naar kind gelijkmatig verdeeld huisvesting.

Ik moet dan wel zeggen dat hij in 2014 de toestemming gegeven heeft om de zoon zijn domicilie bij mij te zetten. En op het vonnis staat dat ik het recht heb op het fiscaal aspect. Het vonnis is dan ook wel pas van mei 2017 uitgesproken. Kan en heeft hij het recht om dit aan te vragen en dat te laten herzien en te werken met terug werkende kracht terwijl dit nergens vermeld staat.

Alvast bedankt

Anja

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mama1972
Berichten: 8

#2 , 13 mar 2018 16:00

Waarom zou je bezwaar hebben als jullie bijv, in de praktijk een verblijfsregeling hadden van zeg maar 60/40, dat hij ook in die verhouding het fiscaal voordeel zou krijgen? Ten slotte is de last dan ook 60/40?
Los daarvan heb je als alleenstaande met kids ten laste ook nog eens andere voordelen. Als de kinderen bij jou gedomicilieerd zijn, krijg je ook meer gratis stroom en water, vuilzakken. Die voordelen heeft hij allemaal niet.
Nu kan het wel zijn dat dit een aanzienlijk bedrag is, als je dit met terugwerkende kracht moet betalen? Misschien kan je beter afspreken dat je maandelijks iets stort ipv in één keer alles?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”