verhuizen naar buitenland met mijn dochter

annemie2006
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verhuizen naar buitenland met mijn dochter

#1 , 09 mar 2018 09:59

goeiedag
ik zou met mijn dochter naar Engeland verhuizen. Ik ben gescheiden van haar papa en hij heeft bezoekrecht, maar hij kijkt niet naar haar om en heeft al 10 jaar niet naar haar gekeken en ook geen alimentatie betaald. Hoe kan ik het juridisch regelen dat ik met haar naar Engeland verhuis.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 09 mar 2018 15:12

Hoe oud is de dochter?
Sedert 13 april 1995 is term bezoekrecht uit de wetgeving verdwenen. Beide ouders hebben gezamenlijk gezagsouderschap.
Omgangsrecht kan anders zijn.
Betaald uw ex alimentatie?

eylis
Berichten: 8842

#3 , 09 mar 2018 15:23

Kan je wat concreter zijn mbt de reële omgangsfrekwentie tussen vader en dochter? Is er helemaal nooit contact tussen beiden? (en dat al jaren aan een stuk?) Of wel zo af en toe. Hoe dikwijls dan. Is er telefonisch contact? Kaartjes met de verjaardagen?

Reclame

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 09 mar 2018 16:02

heeft al 10 jaar niet naar haar gekeken en ook geen alimentatie betaald.
Het stond er al.

eylis
Berichten: 8842

#5 , 09 mar 2018 16:26

Graag, toch specifieker. Het is namelijk toch wel van belang of de vader sedert 10 jaar totaal geen teken van leven heeft gegeven, totaal géén contact: géén telefoons, mails of kaartjes. Want in dat geval zou ik poster aanraden eerst een mail te sturen naar de vader waarin je je verhuisplannen kenbaar maakt, met de vraag hoe hij het omgangsrecht dan zou willen zien. (als je al een mailadres hebt, beter nog een AS) en dan bij de politie eenvoudigweg een meldingsblad te laten maken waarin je verklaart dat de vader sedert X tijd totaal geen contact meer maakt met zijn dochter. Dat je verhuisplannen hebt om je in Engeland te vestigen met je dochter en dat je de vader hiervan op de hoogte hebt gebracht. Reageert hij niet (waar ik toch wel een sterk vermoeden toe heb) of in de stijl dat het best OK is, dan kan je perfect verhuizen met je dochter.

Terug naar “Echtscheiding”