Inboedel weg

Jefferson
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Inboedel weg

#1 , 06 mar 2018 16:59

Inboedel weg uit appartement waar ik samen woonde met ex. Ex heeft ergens anders domicillie gehad maar heeft aan raar aan gemeente pas 5 dagen gedaan voor ze inboedel is komen weghalen. Is zij dan in haar recht? Heb getuigen dat ze haar gezien hebben. Of heb ik geen recht op aanklagen daar zei haar adreswijziging reeds had ingediend en daar dus officieel woonde tien zei alles meepakte?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 06 mar 2018 18:05

indien zij niet meer op het adres gedomicilieerd stond waar u woont de moment dat zij de meubels heeft meegenomen, spreekt men van braak met valse sleutel/huisvredebreuk en is zij bijgevolg strafbaar

best pv laten opstellen bij de politie

Jefferson
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mar 2018 18:14

Adreswijziging was wel al aangevraagd. Dus ze mocht daar wel zijn. Domiciliëring was echter nog niet in orde...

Reclame

Jefferson
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mar 2018 18:47

Heb gemeente gebeld en als je adreswijziging hebt aangevraagd mag je op dit adres zijn dus..... hoe kan ik bewijzen dat het mijn inboedel is. En vermits zij er mag zijn is het toch ook geen braak?

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#5 , 06 mar 2018 22:11

als ge facturen hebt van bepaalde goederen kunt ge dat al bewijzen voor een deel

bezit is het eerste bewijs van eigendom, maw alles wat op u adres staat is van u tot het tegendeel is bewezen (hoewel zij gemakkelijker kan aantonen dat bv een BH van haar is en niet van u)

dat zij zomaar de inboedel komt halen als gij niet thuis zijt kan worden aanzien als ontvreemding of zelfs diefstal

zij heeft de woonst verlaten, bewijs van adreswijziging toont dat aan, als zij iets wou dat van haar zou zijn dan had zij op zen minst moeten overleggen op welke datum zij haar gerief mag komen halen, juist om te vermijden dat er dingen verdwijnen die niet van haar zijn

beste dat u nog altijd kan doen is een pv opmaken bij de politie van ontvreemding/diefstal van goederen op uw adres, zij zullen uw ex dan uitnodigen voor een verhoor

braak is het waarschijnlijk niet, maar eerder huisvredebreuk (feit dat zij al adreswijziging heeft aangevraagd)


Terug naar “Echtscheiding”