Buitengewone kosten

duts429
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Buitengewone kosten

#1 , 05 mar 2018 12:05

Sinds enkele jaren ben ik een gescheiden vrouw met 2 kinderen. De kinderen gaan naar de Universiteit en de Hoge School.
Sinds vorig betaald de vader van mijn kinderen de schoolrekeningen niet meer. Hiervoor heb ik al 2x een gerechtsdeurwaarder gestuurd omdat hij dit, volgens ons vonnis, wel degelijk moet betalen.
Nu is mijn vraag of ik andere stappen kan ondernemen dan telkens een deurwaarder te sturen want blijkbaar maakt een deurwaarder geen indruk op hem. :roll:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 05 mar 2018 21:44

De vraag is: laat je de deurwaarder optreden als uitvoerder van het vonnis, of als bemiddelaar/incasso?
In geval van dit eerste zou ik een andere deurwaarder zoeken, want dat is namelijk de ultieme stap.
In geval van het laatste, zou ik met het vonnis tot bij de deurwaarder gaan, en vragen voor om niet op te treden als incasso maar als uitvoerder (al dan niet bij een andere deurwaarder dus).

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 12 mar 2018 13:24

Niet opvolgen van het vonnis is trouwens strafbaar en daar kan u ook aangifte van doen bij politie. Dader wordt dan strafrechtelijk vervolgd en dat vonnis is weer bruikbaar in de burgerlijke procedure.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”