Wat valt onder Verblijfsoverstijgenden kosten

Mommyof2
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Wat valt onder Verblijfsoverstijgenden kosten

#1 , 03 mar 2018 21:30

Beste,


Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Mijn ex partner en ik zijn 1 jaar geleden feitelijk uit elkaar.

2 kinderen onder 5. :D

We hebben ons vonnis, alles is in orde betreft de regeling.

Kort omschreven: kinderen heb ik doordeweeks en om de wknd een zaterdag. Vakantie zijn door de helft.
De kinderen zijn bij mij gedomiliceerd, krijg ook kinderbijslag. En een som van 150 euro voor allimentatie.

Wat betreft de overeenkomst ben ik tevreden.
Nu krijg ik van de papa van onze kinderen een mail waarin staat vermeld. Dat aankomende zomervakantie van 4 weken waar de kinderen bij de papa verblijven. Dat ik in zijn vakantie kinderopvang voor de helft mee moet betalen. Volgens hem valt het onder verblijfsoverstijgende kost.

( We hebben de standaard vonnis, en ik vindt niets terug in de vonnis wat betreft opvang. )


Nu is mijn vraag klopt dit? Ik heb hem ook verteld dat dit voor ons nieuw is. En dat ik even ga informeren hoe en wat. Ik weet wel dat hij recht heeft op een bepaalde som. I.v.m allimentatie van die maand vakantie. Ben die ook bereid te geven. Maar dat ik zijn opvang moet betalen tijdens zijn vakantie, vindt ik niet echt logisch klinken.


Waarom ik ook deze vraag stel, omdat ik mijn eigen opvang betaal tijdens mijn vakantie met de kinderen. Heb hem nooit gevraagd om mee te betalen. Omdat ik een gedeelte terug krijg via belasting.

Wil graag advies.

Met vriendelijke groeten,
Mama van 2

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 mar 2018 09:16

als hij de kinderen gedurende 4 weken heeft, moet hij hiervan ook alle kosten dragen..
Komt hij ook tussen in de babysitkosten als ze bij u zijn, en jij toevallig eens een avond naar de film wil met een vriendin?

eylis
Berichten: 8840

#3 , 04 mar 2018 11:05

Meld aan de vader dat hij zich bij een juridisch deskundige informeert (met een kopie van het vonnis) over de wettelijke regels hieromtrent. Dat je zelf de informatie hebt dat de verblijfskosten tijdens de vakanties bij hem ook voor hem zijn.

Reclame

Mommyof2
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 mar 2018 11:20

Bedankt voor jullie advies.

Eylis ik zal hem doorverwijzen naar juridische dienst.

Mava105 nee hij betaald niets daarover. Hij betaald ook geen schoolfacturen van de 2 kleuterklas en de 3 kleuterklas. Hij betaald ook geen apotheek kosten. Voor mij is dit allemaal nieuw. Ben nog een groentje hier in.

Franciscus
Berichten: 38590

#5 , 18 mar 2018 19:25

Schoolfacturen zullen wel voor beide ouders zijn gezien ouders beide het gezagsco-ouderschap hebben.
Dus beide ouders beslissen over de school en betalen dus de kosten.
Apotheekkosten is iets anders ... als kind bij persoon A is betaald die de normale kosten ...plakkertjes hoestsiroop enz ... maar dokter en zwaardere kosten lijken me voor beiden (uiteraard na aftrek van ziekenfonds en hospitalisatieverzekering).

Terug naar “Echtscheiding”