onderhoudsgeld

gmcvan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

onderhoudsgeld

#1 , 02 mar 2018 08:55

Mijn ex vriendin heeft dat goed bekeken. Met iedere man waarmee ze is samen geweest heeft ze kinderen. Met mij ook 2, alhoewel ze niet meer kon in verwachting geraken. Mijn meisjes zijn intussen al 21 en 18 jaar oud. Nu,dit is hoe zij het aanpakt. Ze laat de kinderen tot hun 16é jaar naar school gaan en daarna deeltijds naar school en voor de rest gaan werken in het zwart. Dit laat ze hen doen tot hun 25é en zo moet ik alimentatie betalen tot ze 25 jaar zijn. Ik mag van haar niet weten hoeveel de kinderen verdienen of waar ze werken. Haar gezegde is; een man is als een steak. Je kunt hem rauw eten of half gebakken of doorbakken. Je moet van alle drie geproefd hebben. Maw, het onderste uit de kan halen. Wat ze ook nog zegt is dat, als je een kind kan hebben bij een man ben je goed voor 25 jaar en hoef je er niet bij te blijven. Zelf werkt ze al vele jaren niet meer . Het laatste werk dat ik haar weten doen heb is 25 jaar geleden als café uitbaatster. Zelf zit ik nu op ziekenkas met hart en long problemen en 38 jaar gewerkt. Mijn vraag is of ik de alimentatie kan verminderen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gunther44
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mar 2018 03:29

ja dat kan je maar...

let goed op want advocaten kunnen het spelletje samenspelen zonder dat je daar iets kan aan doen.
ik was zaakvoerder en betaalde 250eur voor 1kind....
toen ik werd ontslagen en zonder werk/ inkomen zat dacht ik dit bedrag een beetje te doen zakken....maar het resultaat was 300eur en nog een rekening van 5000eur voor erelone advocaat...

virginia
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mar 2018 17:52

Indien je onvermogend bent kan je pro deo advocaat vragen maar dan mag je geen eigendom en 0 euro spaargeld hebben. Je hebt door haar toedoen wel het ouderlijk gezag niet kunnen uitoefenen als ze je geen informatie geeft en je moet denk ik maar betalen als je informatie krijgt?

Raar wat gunther44 is overkomen, rechter kijkt normaal enkel naar inkomen en als dit daalt zou je inderdaad minder moeten betalen.

Als je kan, jezelf verdedigen, zonder advocaat.......en zelf voor rechter pleiten en praten .

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 11 mar 2018 20:56

U kan via wettelijke weg de bewijzen vragen wat de kinderen doen.
Naar welke school ze gaan en of waar ze werken.

Terug naar “Echtscheiding”