Kleinzoon

Marluc1405
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kleinzoon

#1 , 01 mar 2018 13:12

Beste,

Mijn kleinzoon woont afwisselend bij papa en mama sinds hij 5 jaar is nu wordt hij 14 in september en hij gaat niet graag meer bij zijn papa .Nu vraag ik mij af of dat mogelijk zou zijn dat hij niet meer verplicht is om bij zijn papa te gaan .Graag wat uitleg aub.

mvg

Daneels Martine

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 01 mar 2018 14:03

Beste

De afspraken binnen echtscheiding gemaakt zijn bindend.
Kinderen kiezen hun vader of moeder niet. En op basis van 'geen zin' kan je een ouder zijn ouderlijke rechten niet afnemen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 01 mar 2018 14:12

Beide ouders zijn verantwoordelijk voor hun kind. Beide moeten er dus voor zorgen dat zoon wel naar vader gaat.
Ook de moeder moet dus inspanningen doen. Best is dat ouders daarover samen praten en afspraken maken.
Wel is het zo dat vanaf 14 jaar een kind 'kan' gehoord worden door de jeugdrechter. (Maar ik geloof dat u voor deze reden daar niet veel moet op hopen.)
Dat houdt dan in dat er bij beide partijen en mogelijk ook bij de grootouders een sociaal en politioneel(jeugdpolitie) onderzoek zal gebeuren.

Ik herinner me een case waar buiten de ouders ook de grootouders door de rechtbank gedagvaard werden. Ook al hadden die ogenschijnlijk niets met het conflict te maken ..door het onderzoek bleek dat wel het geval te zijn en besliste het openbaar ministerie die ook te dagvaarden.

Het oordeel was dus dat niet alleen de ouders maar ook de beide grootouderskoppels het nodige moesten doen om het vonnis na te leven.

Mogelijk kan u eens praten met alle partijen en aandringen dat de ouders tot een akkoord komen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”