buitengewone kosten kinderen

mamavan4
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

buitengewone kosten kinderen

#1 , 01 mar 2018 10:24

Sinds enkele maanden ben ik officieel gescheiden . In het vonnis staat vermeld welk bedrag de papa dient te betalen per kind en dat alle buitengewone en schoolkosten gedeeld door 2 zijn.
De rekeningen van logo , pediater , schoolrekeningen en hobby's dienen dus de helft door hem betaald te worden ( na aftrek van terugbetaling mutualiteit uiteraard)
Jammer genoeg kan ik alles alleen betalen , hij is van mening dat hij voldoende alimentatie betaald en daarmee is de kous af voor hem. Als er hierdoor woorden ontstaan antwoordt hij dat hij dat naar rechtbank teruggaat daar zijn netto-inkomen gedaald( ongeveer 400 euro voor 4 kinderen) is omdat de kinderen nu fiscaal niet meer ter zijne laste "staan". En als ik toch doordrijf verandert hij van functie waardoor hij minder zal verdienen ( zegt hij )
Graag jullie mening hierom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denevda
Berichten: 55

#2 , 01 mar 2018 10:55

Ik zat in een soortgelijke situatie.
Ik stuurde elk kwartaal netjes de kostenstaat & stukken op + oplijsting van de kosten uit de vorige kwartalen die niet betaald werden.
Na een kleine 4 jaar heb ik mijn ex-partner dan gedagvaard voor de rechtbank inzake deze onbetaalde kosten.
Resultaat: ex-partner is veroordeeld tot het betalen van de helft van de bijzondere kosten + intresten + RPV + dagvaardingskosten.
Daarmee had ik een uitvoerbare titel op zak waarmee ik loonsbeslag kon laten doen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”