Huis aangekocht na huwelijk, veel eigen inbreng

Marco5
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huis aangekocht na huwelijk, veel eigen inbreng

#1 , 22 feb 2018 10:06

Hallo,
Ik sta op het punt te scheiden en heb een vraag over de verkoop van het huis.

We zijn getrouwd onder het normale stelsel en hebben nadien een huis gekocht waarvan we beiden eigenaar zijn. Het huis is echter aantoonbaar betaald met giften van mijn familieleden, er is geen lening bij de bank. Er is zo goed als geen inbreng van mijn vrouw.

Zij eist nu zonder veel scrupules de helft van de verkoopprijs. Mijn eigen geld (en het spaargeld van desbetreffende familieleden) zit volledig in het huis, dus ik heb niets over. Zij zou met andere woorden 100 000 € rijker worden door de scheiding.

Is er iets dat ik hier aan kan doen? Ik vrees dat ze mij goed liggen heeft, maar dacht toch van het hier eerst eens te vragen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 22 feb 2018 10:16

hebt u iets op papier van uw eigen inbreng? via notaris vastgelegd of een schuldbekentenis?

Marco5
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 feb 2018 10:40

Nee, alleen aangetekende brieven van de familie waarin ze een "onrechtstreekse schenking" doen, ze moesten toen zo'n officiele brief met de hand kopieren en verzenden. Dat werd destijds aangeraden om eventuele vragen ivm de financiering van het huis te kunnen beantwoorden. Het valt dus wel aan te tonen waar het geld vandaan komt, maar dit is niet door de notaris vastgelegd bij de aankoop (dom genoeg).

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”