Hoger beroep ...

fredjemalle
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hoger beroep ...

#1 , 19 feb 2018 13:10

Hallo iedereen,

Ik heb een paar jaar wettelijk samengewoond met mijn ex. We hebben 2 kinderen samen. Het wettelijk samenwonen hebben we opgezegd en elk onze eigen weg gegaan. Februari 2017 heeft de rechtbank een uitspraak gedaan in de zaak. De uitspraak leek me heel rechtvaardig. Nu gaat mn ex 1 jaar na datum in beroep tegen het vonnis. Opnieuw met quasi dezelfde eisen als voordien waar ze ongelijk heeft gekregen van de rechtbank. We hebben co-ouderschap en opnieuw eist ze alimentatie van mij en eist ze alle fiscale voordelen incl kindergeld ed op. Nu werken we met een kindrekening en verloopt alles meestal goed. Kan ze dit zomaar doen? Dit alles heeft ze ook geëist voor de familierechtbank n niets van dit alles gekregen. Ze neemt opnieuw een pro Deo advocaat waar ze eigenlijk geen recht op heeft. De kosten van de rechtbank rekent ze ook door aan mij enz. Wat kan ik hiertegen doen? Het spelletje begint weer van voor af aan ...
Ik denk er ook aan om "tergend en roekeloos geding" te gebruiken tegen haar.

Als er iemand mij raad kan geven, dan hoor ik het graag.

Bedankt

Fred

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Berichten: 213
Locatie: Schoten
Contacteer: Website

#2 , 20 feb 2018 13:59

Ik vermoed dat ze (of iemand anders) gezegd heeft dat ze in beroep zal gaan. Want beroep aantekenen moet binnen de 30 dagen. Een jaar wachten en dan in beroep gaan, dat gaat niet.

Tenzij ze een nieuwe zaak heeft aangespannen. Maar dat kan volgens mij alleen als er gewijzigde omstandigheden zijn. Ik ben geen jurist, dus iemand anders zal mij hier wel verbeteren indien nodig.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 feb 2018 14:44

De beroepstermijn is één maand vanaf de betekening van het vonnis. Dit is als de gerechtsdeurwaarder het vonnis komt brengen. Als het vonnis niet betekend werd, en niet berust werd, kan zelfs één jaar na de uitspraak nog hoger beroep aangetekend worden.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”