via bemiddelaar mislukt

mariaaa
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

via bemiddelaar mislukt

#1 , 19 feb 2018 00:17

mijn vraag is de volgende.
Ik heb 2 kinderen (9 en 10 jaar oud)
De vader woont in Brugge en ik in Antwerpen.
(we zijn sinds 7 jaar uit elkaar)

We hadden 7 jaar geleden een ouderschapscontract opgesteld en gehomologeerd door de Rechtbank van Leuven.
(we woonden beiden daar)
Door de verhuizingen moest er een nieuwe opgesteld worden. Dit was een zeer moeizaam proces. Sinds een jaar al bezig bij een bemiddelaar. We waren bijna rond maar de vader reageert sinds augustus niet meer op het afronden van dit contract. Tevens zijn er een aantal best intense zaken gebeurd (waar de school melding van deed bij CLB- stiefmoeder wijst de kinderen af- heb ik ook in een brief bevestigd gekregen + vader veel schreeuwen en duwen) waardoor ik een aantal zaken in vraag stel.
Daarnaast moet vader moet al een tijd zijn onderhoudsgeld betalen aan de Davo, aangezien hij dit vaak niet deed aan mij. Maar hoor dat hij ook aan hen nauwelijks reageert, waardoor achterstallige bedragen die nog aan mij betaalt moeten worden blijven liggen.

Ik wil dus EN een geldend ouderschapscontract afdwingen nu. Dit duurt te lang. De situatie is zo onduidelijk nu dat het zorgt voor conflict waar ook de kinderen last van hebben en ik ondertussen een burnout.
EN ik wil het financiele gedeelte herbekijken.( zeer laag bedrag nu voor hem + kindergeld op gezamenlijke rekening terwijl kinderen meestal bij mij zijn- veel discussies daardoor).

Ik heb het gevoel dat ik na al deze jaren een grens moet gaan aangeven. Want op deze manier is er zoveel onduidelijkheid en dat begint onleefbaar te worden.

Via een bemiddelaar heeft dus helaas niet gewerkt. Wat zouden de stappen kunnen zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wilfried1954
Berichten: 213
Locatie: Schoten
Contacteer: Website

#2 , 24 feb 2018 12:53

Als het zo niet lukt is de volgende stap de familierechtbank. Dan moet je een advocaat onder de arm nemen. Misschien kan je dit al ultimatum stellen? Je kan trouwens nadat deze stappen ondernomen zijn alsnog verder gaan met de bemiddeling indien de andere partij daar toch nog de voordelen van inziet.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”