Recht op deel huis na verkoop ervan?

Bo65
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Recht op deel huis na verkoop ervan?

#1 , 18 feb 2018 23:10

Sedert 2012 ben ik gescheiden met onderlinge overeenstemming. Wij hadden een huis. Mijn ex is daar blijven wonen en heeft mij een deel van het huis uitbetaald. Bij de uitbetaling heeft hij wel rekening gehouden met het deel dat hij er zelf had in gestoken. Hij was een stuk ouder dan mij en had wat spaargeld dat hij er dus heeft ingestoken. Dat bedrag heeft hij dus eerst afgetrokken en dan de rest in twee verdeeld. Van mijn advocaat had ik toen vernomen dat ik daaraan niets kon doen, vooral omdat ik ook wist dat hij dat kon bewijzen. Nu, na vele jaren, denk ik eraan dat ik de lening, die wij afgesloten hadden om de rest van het huis te betalen, zelf heb terug betaald. Dus volgens mij is die verdeling niet eerlijk verlopen. Ik weet dat ik daar eerder moest aan gedacht hebben, maar ik verkeerde toen in een moeilijke psychische situatie. Ik weet dat ondertussen het huis verkocht is, omdat mijn ex opnieuw getrouwd is en gaan inwonen is bij zijn nieuwe echtgenote. Hij had bij de scheiding ook geweigerd om alimentatie te betalen, omdat zijn inkomen (hij was toen werkloos) niet hoger lag dan mijn ziekte uitkering. Ondertussen is hij met pensioen en heeft dus wel de volledige som van het huis ontvangen. Mijn vraag is nu of ik daar nog iets kan aan doen. Ik kan bewijzen dat ik de lening heb afbetaald. Ik heb niet meer alle rekeninguittreksels, maar kan toch van een aantal jaar aantonen dat ik de lening betaald heb. Mijn vraag is nu of ik nog geld van hem kan terug eisen.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding